וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק במסר לאירן: "יש לנו חיל אוויר חזק"

יהושע בריינר וטלי גולדשטין

20.5.2009 / 21:10

מספר שעות לאחר ניסוי הטילים באירן, התייחס שר הביטחון לאיום האירני. בוושינגטון זועמים, ויסייעו במימון פיתוח מערכת ההגנה "חץ 3"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

"הניסוי האירני הוא הוכחה נוספת לצורך לגבש דרכי התמודדות עם האתגר האירני", כך אמר הערב (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בתגובה רישמית ראשונה לניסוי שערכה היום אירן בטיל ארוך טווח סיג'ל 2. את הדברים אמר ברק במהלך ביקור במטה חיל האוויר בקריה, שם סקר מקרוב את תרגיל החיל המתקיים השבוע. ברק הוסיף ואמר כי הוא "מתרשם לטובה מהתרגיל. יש לנו חיל אוויר חזק וזה נוסך תחושת ביטחון".

גם בוושינגטון הביעו זעם על הניסוי האירני "אירן ממשיכה לנוע בכיוון הלא נכון. אנו רוצים שהם ינהלו איתנו מגעים, אך זו בהחלט לא היתה החלטה נכונה", אמר גורם בכיר בבית הלבן. לדבריו, הסבלנות של ארה"ב כלפי אירן "תפקע" אם זו תמשיך לצעוד בכיוון הלא נכון. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר הערב כי נשיא ארה"ב ברק אובמה "חשש מזה זמן רב" מפני התפתחות כלשהי בתוכנית הטילים הבליסטים של אירן. בתוך כך, בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אישר היום כי אירן אכן שיגרה טיל ואמר כי ככל הנראה, השיגור עבר בהצלחה.

בתוך כך מתברר כי ארצות הברית תסייע במימון פיתוח מערכת ההגנה מפני טילים אירנים "חץ 3". זאת, לפי הסגם שהושג בין משרד הביטחון למשרד ההגנה האמריקאי במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב השבוע. הכסף צפוי להגיע ממטבע הסיוע האמריקאי. הדבר מהווה המשך של שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקאי בכל הקשור למערכות הגנה בפני ירי טילים ארוככי טווח, ובהם גם הצבת מכ"ם אמריקאי בבסיס בדרום הארץ.

טווח של 2,000 ק"מ

הבוקר הכריז נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי ארצו שיגרה טיל קרקע-קרקע מתקדם מדגם סג'יל 2, המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. לדברי אחמדינג'ד, הטיל שוגר בהצלחה ופגע בדיוק במטרה. אחמדינג'ד אמר את הדברים במהלך ביקור במחוז הצפוני סמנאן, משם שוגר הטיל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה עד אתמול בארה"ב בביקור בוושינגטון, אמר לפני פגישה עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי כי, "אנחנו ניצבים בפני הזדמנויות אך גם בפני אתגרים, ובראשם תוכנית חימוש הגרעין האירנית, שהיא סכנה גדולה עבורנו, אך גם עבור ארה"ב. אם אירן תשיג נשק גרעיני התוצאות יהיו הרות אסון".

בתום פגישה של שעתיים וחצי בין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, התייחס הנשיא האמריקאי לסוגיה האירנית ודחה את בקשת ישראל להגביל בזמן את השיחות הדיפלומטיות עם המשטר האירני להפסקת תוכנית הגרעין שלה. "אין סיבה להציב תאריך יעד להפסקת הערוץ הדיפלומטי עם אירן", עוד הוסיף אובמה כי הוא מצפה להתקדמות בשיחות עם אירן עד סוף השנה וכי אינו שולל שימוש ב"מגוון צעדים" נגד אירן, לרבות סנקציות, אם זו תמשיך בתוכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully