וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה מועמדים יתמודדו בבחירות באירן

טלי גולדשטין

21.5.2009 / 10:17

הנשיא אחמדינג'ד, שני רפורמיסטים ואיש צבא לשעבר - אלו המועמדים שקיבלו את אישור הוועדה האירנית להתמודד בבחירות ביוני

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

וועדת החוקה האירנית אישרה היום (רביעי) את ארבעת המועמדים לבחירות לנשיאות ב-12 ביוני. הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד, שני מועמדים מתונים, ראש הממשלה לשעבר מיר חוסיין מוסאווי ויו"ר הפרלמנט לשעבר מהדי כרובי וראש משמרות המהפכה לשעבר מוחסן רדאא'י. בידי הוועדה, בת 12 החברים, הסמכות לאשר או להטיל וטו על הרוצים להתמודד בבחירות.

ארבעת המועמדים אושרו אחרי שעברו בדיקות המוכיחות את נאמנותם למערכת הממשל האירנית ואת צייתנותם המוחלטת למנהיג הרוחני עלי חמינאי. מעל ל-450 בני אדם, מתוכם 42 נשים, הגישו מועמדותם. אף אישה לא עברה את מבחן הוועדה.

אחמדינג'ד, 52, נשוי ואב לשלושה, מכהן כנשיא אירן מאז 2005. הוא זוכה לביקורת קשה מצד הרפורמיסטים במדינה בעיקר על רקע מצבה הכלכלי המידרדר של אירן ואף על הצהרותיו נגד המערב והשואה. אחמדינג'ד טען לא פעם כי יש להטיל ספק בקיומה של השואה ואמר כי יש למחוק את היישות הציונית מהמפה.

המועמד הבולט ביותר שצפוי להתמודד מול אחמדינג'ד הוא ראש הממשלה לשעבר, הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי. במסיבת עיתונאים שקיים לפני כחודש גינה מוסאווי את רצח היהודים בשואה והבטיח כי ארצו תקיים שיחות עם האמריקאים.

כ-46 מיליון אירנים בגילאי 18 ומעלה רשאים לבחור בבחירות לנשיאות המתקיימות זו הפעם העשירית מאז המהפכה האיסלמית ב-1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully