וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סיכון לחלות בסרטן בבסיס הנח"ל בנגב"

יהושע בריינר ואייל דץ

20.5.2009 / 17:50

צוות מומחים שמינה צה"ל, קבע כי הבסיס בתל ערד לא יפונה, שכן הסיכון לחלות בו בסרטן "זהה לסיכון בכל בסיס אחר בארץ"

"אין כל סיבה לפנות את בסיס האימונים של חטיבת הנח"ל בתל ערד". כך קבע צוות מומחים שבדק את תחלואת הסרטן בבסיס החיל, לאחר שחיילים טענו כי חלו במחלה בזמן ששירתו במקום. בדו"ח מיוחד שהגיש היום (רביעי) הצוות, נכתב, כי לא זוהו גורמי סיכון סביביתיים שעלולים לגרום לסרטן באזור הבסיס וכי הסיכון הכולל של חייל העובר טירונות בבסיס אחר אינו שונה מזה של חייל העובר טירונות בבסיס הנחל, שסמוך לעיר ערד.

בנוסף, קבעה הוועדה, שכללה 17 רופאים ואנשי מחקר, כי יש להמשיך ולבצע ניטור של גורמי סיכון פוטנציאליים ולבצע הערכה חוזרת בתוך שלוש עד חמש שנים. קצין רפואה ראשי, תא"ל נחמן אש, אימץ את המלצת הוועדה ועדכן בה את ההורי של חיילי הנח"ל שלקו בסרטן.

בראש הוועדה עמד עופר שפילברד, ראש המחלקה להמטולוגיה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, ונציג המשפחות שילדיהן לקו בסרטן, ד"ר גיל לוגסי מבית החולים ברזילי באשקלון. כמו כן, היא כללה אונקולוגים ורופאים לבריאות הציבור מחוץ לצה"ל. הוועדה בחנה את מצבם הבריאותי של חיילים שיררתו בבסיס נחל אל מול חיילים ששירתו בבסיסי טירונות אחרים בין השנים 94 ל-2006 והסתמכה על רישומי משרד הבריאות לתחלואה בסרטן, דו"חות של מפעלים באזור.

אורלי מרון, אם לחייל צה"ל שמשרת בבסיס האימונים של הנח"ל ואחת מיוזמי המאבק לבדיקת התחלואה בסרטן במקום, אמרה בתגובה כי תלמד את ממצאי הדו"ח. "אם אין סיכון לחלות בסרטן בבסיס, אז כמובן נשמח על כך", מסרה. "לאחר שנקרא את הדו"ח, נחליט על המשך המאבק". מעמותת "אדם, טבע ודין" נמסר, כי הם קיבלו רק חלקים מהדו"ח ולומדים את תוכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully