וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוקראינה לא רוצים לדבר על השואה

לעולם לא עוד? באוקראינה הגישו תלונה נגד ארגון יהודי שביקש ללמד תלמידים בלבוב על השמדת הקהילה היהודית במדינה

בלבוב, עיר גדולה במערב אוקראינה, לא מדברים עם תלמידי בתי הספר על השואה. מהדיווח באתר האוקראיני JewishNews עולה כי שלטונות העיר אסרו על הארגון היהודי "חסד אריה" להרצות בבתי ספר על השמדת יהודי העיר, פעולה שנעשתה במסגרת פרוייקט "יד ביד" של הארגון.

מנהלת הארגון סיפרה כי בסוף 2008 שלח מזכ"ל הארגון הלאומני "חופש", איבן גרינדה, תלונה לפרקליטות המחוז בה האשים את "חסד אריה" בפעילות אנטי-אוקראינית. בתלונתו כתב גרינדה כי "מאז נובמבר 2008 מתקיימת בעיר פרובוקציה אנטי-אוקראינית ואנטי-לאומית מבישה, שאורגנה על ידי הארגון היהודי 'חסד אריה'".

עיקר התלונות היו על הצגת הסרט הדוקומנטרי "שני טנגו", על השמדת הקהילה היהודית של לבוב בזמן השואה, בו הוצגו תמונות בהן נשים אוקראיניות נותנות פרחים לחיילי הצבא הגרמני לאחר כיבוש לבוב, והקראת שיר על באבי יאר.

הפרקליטות המקומית סגרה את התיק, אך ההנהלה האזורית של משרד החינוך האוקראיני הקימה ועידה מיוחדת, אליה "חסד אריה" לא הוזמנו. כמו כן, גם עיריית לבוב הקימה ועדה, שצפתה בסרט ב"שני טנגו" אותו הציג הארגון בשיעוריו, ולאחר מכן אסרה על קיום שיעורי "חסד אריה" בבתי הספר בלבוב כיוון שהסרט, לטענתם, כולל סצינות אלימות שלא מתאימות לתלמידים של בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים.

רק לפני כחודש נתלו בלבוב שלטי פרסום בהם הסמל של יחידת "גליצ'ינה" – יחידה צבאית אוקראינית שנלחמה כחלק מהצבא הגרמני במלחמת העולם השניה כנגד הרוסים, והכיתוב "הם הגנו על אוקראינה". כשבוע לאחר תליית השלטים התברר כי המזמין שלהם הוא אותו הארגון הלאומני "חופש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully