וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניסה המוסד להגיע אל נסראללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2009 / 16:15

לפי דיווחים זרים, הודה אזרח לבנוני כי קיים קשרים עם סוכני מוסד שהורו לו לנסות להתקרב למזכ"ל חזבאללה ואף להיפגש עמו

העיתון הלבנוני 'א-ספיר' דיווח הבוקר (רביעי) כי "לבנוני החשוד בריגול למען ישראל הודה שהמוסד הורה לו לנסות ולהתקרב למזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה". העיתון דיווח כי החשוד, זיאד חומסי, שנעצר השבוע על ידי כוחות הביטחון הלבנונים, הודה כי ישראל ביקשה ממנו להתקרב אל מנהיג חיזבאללה ואף לנסות להעביר איגרת ברכה אישית לנסראללה, בה הוא מודיע לו כי הוא מחויב לדרך ההתנגדות וכי הוא מוכן לבצע פיגוע התאבדות.

העיתון דיווח כי חבר של חומסי הצליח להעביר את האיגרת לאחר מבכירי חיזבאללה בביירות וביקש ממנו להעבירה לנסראללה. עוד דווח כי לאחר זמן מה ביקשה ישראל מחומסי שינסה לקבוע באמצעות אותו בכיר פגישה אישית עם נסראללה. חומסי ביקש זאת וציין כי הוא מעוניין להיפגש עם מזכ"ל חיזבאללה "מסיבות השמורות עימו".

על פי הדיווח, הישראלים הורו לחומסי כי ברגע שיקבע פגישה עם נסראללה, עליו להודיע להם על כך במהירות האפשרית באמצעות ערוצי קשר מוגדרים "משום שכך תוכל ישראל לעקוב אחר מסלולו של חומסי מהעיירה שבה הוא מתגורר ועד למיקום המדויק שבו יפגש עם נסראללה בביירות". עוד נמסר כי ישראל הודיעה לחומסי שהיא ערוכה באופן מלא לקבל כל מידע שיעביר אליה.

עוד דווח כי בסופו של דבר לא קבע בכיר חיזבאללה לחומסי מועד לפגישה., שכן "דבר זה העלה סימני שאלה אצל חיזבאללה לגביו ומאותו רגע הוא היה נתון למעקב ביטחוני, וזאת על מנת לברר מדוע ביקש להיפגש עם נסראללה. בסופו של דבר התברר כי הוא משתף פעולה עם המוסד", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully