וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות הדרכים בישראל במגמת ירידה?

לפי נתוני הלמ"ס, בשנה האחרונה חלה ירידה במספר התאונות בישראל. בדו"ח לא נכללו נתוני החודש האחרון, שהיה קטלני במיוחד

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) דו"ח הקובע כי קיימת בישראל מגמה כללית של ירידה במספר תאונות הדרכים והנפגעים בהן. הדו"ח מתייחס לתקופה שבין יוני 2008 לאפריל 2009. על פי נתוני הדו"ח, נמצא כי במספר התאונות נרשמה ירידה בקצב של כ-1.1% בממוצע לחודש, ובאשר למספר הנפגעים נרשמה ירידה של כ-1.0% בממוצע לחודש, בין מאי 2008 לאפריל האחרון. יצוין כי נתונים אלה אינם כוללים את שטחי יהודה ושומרון שמעבר לקו הירוק.

נתונים אלה סוקרים כאמור את התקופה שקדמה לחודש מאי הנוכחי, שבמהלכו אירעו מספר תאונות קטלניות ברחבי הארץ. כך למשל, חמישה בני אדם נהרגו לפני כשבוע בתאונה בבקעת הירדן, שישה בני אדם נהרגו בצומת קבר בנימין ושני צעירים נהרגו לפני שבועיים בתאונת דרכים בנתיבי איילון.

בעמותת "אור ירוק" מביעים סיפוק מהירידה במספר תאונות הדרכים והנפגעים ביחס לשנה שעברה. "יחד עם זאת", אומרים שם, "ממשלת ישראל קבעה רף עליון של 375 הרוגים בשנת 2009, ובאחריות שר התחבורה והבטיחות בדרכים לעמוד ביעד זה ואף לרדת ממנו. אם השר יתאמץ וישקיע את כל יכולתו, יש לו את היכולת לעמוד ביעד זה".

גם ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים בירכו על הנתונים ומסרו כי "אנו מאמינים שהירידה נובעת מקיומה של תוכנית לאומית למלחמה בתאונות". לדבריהם, " "עדיין, אנחנו מאוד דואגים, אנחנו עם היד על הדופק ולא ניתן לירידה רגעית לגרום לנו לנוח על זרי הדפנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully