וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: לילה לבן בסן פרנסיסקו

טלי גולדשטין

21.5.2009 / 8:18

וגם: ארגון ה"צלב האדום" האמריקאי נוסד, מונטנגרו החליטה להיפרד מסרביה והשחקן הבריטי הנחשב סר ג'ון גילגוד מת

זעם על רצח מילק

פעיל זכויות ההומואים הארווי מילק (1930-1978) היה נושא למספר ספרים וסרטים. האחרון שבהם הוא הסרט זוכה האוסקר מ-2008 "מילק", בכיכובו של שון פן ובבימויו של גאס ואן סנט. מילק היה ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדות ארצות הברית שנבחר לתפקיד ציבורי – חבר במועצת פקחי העיר סן פרננסיסקו. ב-1978, שנה לאחר המינוי השנוי במחלוקת, נרצחו מילק וראש עיריית סן פרנסיסקו ג'ורג' מוסקוני על ידי פקח מורמר אחר בשם דן ווייט.

ב-21 במאי 1979, לאחר 11 ימי משפט, נגזר פסק דינו של ווייט. השופט אף התחשב בווייט בשל טענת ההגנה כי הוא סובל מדיכאון. בעקבות פסק הדין, פרצו בסן פרנסיסקו מהומות רחוב וגל אלימות אפף את העיר כולה. הומואים ולסביות התשלטו על בניין העירייה, שברו דלתות והעלו ניידות משטרה באש. המשטרה הגיבה בכך ששלחה כוחות רבים לשכונת קסטרו, מעוז ההומוסקסואלים ומקום מגוריו של מילק, והחלה לפגוע בכל הבא ליד.

המהומות האלימות מאותו לילה נודעו מאז בשם "מהומות הלילה הלבן". לפי דיווחים של עדי ראיה מהזירה, מאות אנשים פשוט הגיעו מרצונם לשכונת קסטרו להביע את האבל ואבדון שחשו עקב מות גיבור הקהילה.

מרסיה גאלו, היסטוריונית, תיארה את התחושות שפשטו בעיר בשלהי 1978 ושהובילו לפרוץ המהומות: "בתחילת נובמבר 1978, פעילי זכויות ההומואים בקליפורניה נהנו מניצחון בקלפיות כשציבור הבוחרים החליט לדחות את 'יוזמת בריגס', שמטרתה היתה אסור על לימוד סוגיות הומואים ולאפשר למורים הומואים ללמד בבתי הספר במדינה. השמחה הודות לתבוסה התחלפה בהרף עין בעצבות בעקבות הרצח הכפול מספר שבועות לאחר מכן".

לדברי גאלו, דיווחים סותרים לגבי תגובת המשטרה התקבלו מאותו ליל מהומות. "היו שאמרו שהמשטרה עמדה בצד והניחה למפגינים. דיווחים אחרים טענו לאלימות משטרתית". בסופו של הלילה, 61 שוטרים ומאה מפגינים ותושבים הומוסקסואלים משכונת קסטרו אושפזו בבית החולים. הנזק שנגרם לבניין העירייה, ניידות המשטרה וברים בשכונה נאמד במעל למיליון דולרים.

קצרצרים

1851 - קולומביה ביטלה את העבדות

1881 - קלרה ברטון ייסדה את ארגון ה"צלב האדום" האמריקאי

1936 – סאדה אבה נעצרה לאחר ששוטטה ברחובות טוקיו במשך ימים עם איברי המין של בן זוגה המנוח בידיה. סיפורה הפך לאחר מהפרשיות המסעירות ביותר ביפן

1972 – ונדליסט ניסה לפגוע בהפיאטה של מיכלאנג'לו, פסל של מריה מחזיקה את ישו, המוצבת בבזיליקה שבכיכר סנט פטרוס. בעקבות התקיפה, הוחלט להקים סביב הפסל מחיצה של זכוכית משוריינת

1998 - חמש מרפאות הפלות בפלורידה הותקפו

2006 - הרפובליקה של מונטרנגרו ערכה משאל עם לעצמאות מהאיחוד סרביה-מונטנגרו

באו לעולם

אלברכט דירר (1471-1528) - צייר, אמן הדפס עץ, תחריט ורישום, ואיש אשכולות גרמני

אלכסנדר פופ (1688-1744) - משורר מבקר ופילוסוף אנגלי

אנרי רוסו (1844-1910) - צייר צרפתי פוסט-אימפרסיוניסט

ניק קסאווטס (1959 -) - שחקן ובמאי אמריקאי, בנם של השחקנים ג'ון קסאווטס וג'ינה רולנדס

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הלכו לעולמם

תומאסו קמפנלה (1568-1639) - תיאולוג איטלקי

קלאוס מאן (1906-1949) - בנו הבכור של הסופר הגרמני תומאס מאן וסופר בפני עצמו

רג'יב גנדי (1944-1991) - בנם הבכור של אינדירה נהרו ופרוז גנדי, ראש הממשלה התשיעי של הודו

סר ג'ון גילגוד (1904-2000) - אחד מהשחקנים הבריטים הטובים אי פעם, זוכה פרסי אוסקר, אמי וגראמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully