וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מוח: עשה זאת בעצמך

עידן דורנר

20.5.2009 / 18:28

רופא אוסטרלי נאלץ לקדוח בראשו של נער באמצעות מקדחה ביתית כדי להציל את חייו, משום שלביה"ח לא היה הציוד המתאים לניתוח

רופא באוסטרליה השתמש במקדחה ביתית רגילה כדי לקדוח בגולגלתו של נער בן 13, על מנת לנקז את קרישי הדם שהצטברו בראשו, משום שלבית החולים לא היה את הציוד הרפואי הדרוש. ד"ר רוב קרסון ביצע את ההליך המסובך בראשו של ניקולס רוסי, לאחר שנפל מאופניו וראשו נחבט ברצפה.

הרופא מעולם לא ערך ניתוח דומה בעבר, ונאלץ לקבל הדרכה טלפונית ממנתח ראש ממלבורן. אביו של הנער אמר כי האלתור של הרופא הציל את חייו של בנו. הרופא עצמו היה צנוע יותר ואמר "זה לא הישג אישי, זה חלק מהעבודה."

מיד לאחר נפילתו, ניקולס רוסי התאושש, אך אימו, אחות במקצועה, הבחינה בבליטה על ראשו והחליטה לקחת אותו לבית החולים המקומי. עד שהרופא התחיל לטפל בו הוא איבד את ההכרה מספר פעמים. "הרופא הגיע ואמר לנו שהוא הולך לקדוח בראשו של ניקולס כדי להקל את הלחץ מהמוח. הוא הוסיף שיש לנו ניסיון אחד בלבד", סיפר האב לעיתונאים.

כאמור, בית החולים הקטן בו התבצע התהליך לא היה ציוד מתאים, לכן צוות הרופאים נאלץ להשתמש במקדחה רגילה שניתן למצוא בכל ארגז כלים. הנוירולוג הדריך את המנתח ואמר לו היכן בדיוק לקדוח ועד איזה עומק. לאחר הניתוח הנער הוטס לבית חולים גדול יותר במלבורן ושוחרר אתמול – בדיוק ביום הולדתו ה-13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully