וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים מבהירים לאובמה: "ירושלים לא תחולק"

20.5.2009 / 12:29

על רקע יוזמת השלום החדשה שמתכנן נשיא ארה"ב אובמה, הצהירו השרים שלום וכץ שעיר הבירה לא תחולק. לבני: "לא נשמור על ירושלים אם נאמר 'לא' על כל דבר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בכנסת התקיים היום (רביעי) דיון מיוחד לרגל יום ירושלים, החל ביום שישי הקרוב. הדיון מתקיים על רקע יוזמת השלום שמתכנן נשיא ארה"ב ברק אובמה, שעל פי ההערכות תתייחס גם לשליטה על מזרח ירושלים. המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי, סילבן שלום, אמר בדיון כי "בשביל כל יהודי, ירושלים היא הלב הפועם והסמל. היא חקוקה כתוחם בנפש העם היהודי. אחרי שנפלה ונקרעה מאיתנו בחורבן הבית השני, היו אלה גולי בבל שלא שכחו אותה לעולם".

שלום הוסיף כי "דוד קבע את בירתו לפני למעלה מ-3,000 שנה. שלמה קבע את בית המקדש הראשון בהר המוריה. מאז היא לב ליבו של העם היהודי. ירושלים היא אחד הביטויים המובהקים ביותר של היהדות שלנו. כשר בממשלת ישראל אני גאה להיות בין אחד העומדים על המשמר. זו שליחות שניתנה לי על ידי עם ישראל. שלוש פעמים ביום יהודים מכוונים את ליבם בתפילותיהם לירושלים. במשך 19 שנה ייחלנו לירושלים. גם כאשר אנחנו נמצאים בירושלים, יש רבים וטובים שחושבים שירושלים צריכה להיות בידיים אחרות".

עוד אמר השר שלום כי "ירושלים היא עיר של שלום. תפארתה של ירושלים היא בשורת השלום. ירושלים מוגנת מתוקף מדיניותה הברורה של הממשלה הנוכחית ומתוקף עוצמתה של מדינת ישראל הריבונית. לעולם לא נוותר על ירושלים. אנו חלוקים על דעותינו בנושאים רבים, אך על דבר אחד רובנו המכריע - שלמותה של ירושלים. אין שני ירושלים, יש ירושלים אחת והיא לעולם לא תהיה נושא לדבר עליו. עתידה של ירושלים הוא כעתידה של מדינת ישראל ושל עם ישראל כולו, ירושלים לא תחולק ותישאר לעד בירתה הנצחית של מדינת ישראל. זו לא הבטחה, זו עובדה".

"כולנו מחויבים לירושלים"

גם שר התחבורה ישראל כץ אמר היום לוואלה! חדשות כי "עמדת ישראל בנוגע לירושלים המאוחדת ובליבה העיר העתיקה ברורה: ממשלת ישראל הנוכחית לא תסכים לחלוקת ירושלים ולוויתור על הריבונות שלנו בעיר העתיקה".

יו"ר קדימה ציפי לבני, אמרה בדיון כי "מדברים הרבה על ירושלים המאוחדת אבל לא רק, לצערי נעשה גם שימוש בירושלים כדי לחלק את העם על ידי מי שהפכו את ירושלים, סמל העם היהודי לדורותיו, לסיסמת בחירות. אני מציעה היום לכולנו לא להטיף ולחלק את העם לאוהבי ירושלים, למי שמחויב לה ולמי שפחות. כולנו אוהביה ומחויבים לעם ישראל לשמור עליה".

עוד אמרה שרת החוץ לשעבר כי "מדינת ישראל צריכה שיהיה לה חזון שיתורגם לתכנית. הדרך לשמור על ישראל, בטחונה, האינטרסים הלאומיים שלה ועל ירושלים וקודשיה היא תרגום החזון ליזמה ישראלית. לא נשמור על ירושלים אם נגיד 'לא' לכל דבר. אם מתוך פחד נאמץ סירוב למדיניות וקיפאון לאידיאולוגיה. אפשר לרתום את העולם לאותם דברים שחשובים לנו, שאיתם נוכל לשמר את ישראל כבית לאומי לעם היהודי ומדינה דמוקרטית - שירושלים בירתה - ובלעדיהם לא ייכון הסכם".

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון, אמר בדיון כי "פתרון הסכסוך כולל גם חלוקת ירושלים. הלכנו למהלך ההיסטורי של הקמת מדינה יהודית לעם היהודי, אבל לא בכל ארץ ישראל, משום שאז נסכן את עתידו של העם היהודי בארץ ישראל. אם אנחנו רוצים עכשיו להביא את החלומות הוורודים שלנו נקבל רסיסי חלומות מזויפים".

השר בני בגין אמר בדיון כי "כאשר מדברים על ויתור קל בירושלים בשכונות הקצה, זה מוביל על פי ההיגיון לוויתור ישראלי על הר הבית, כמו שהיה בעבר. רק לפני שבועיים שמענו דברים משגריר הרשות הפלסטינית בלבנון, שאמר: 'אם ישראל לא תיסוג לקווי 67', היא תהפוך לעובדה על הקרקע. עם יישום פתרון שתי מדינות, מדינת ישראל תתמוטט ואז אנחנו ננוע קדימה'. זו התורה על רגל אחת. כך רואים זאת גם אלו הרואים עצמם מתונים".

הח"כים מהמפלגות בל"ד, רע"ם-תע"ל וחד"ש החרימו את ישיבת המליאה. לדבריהם, "יום ירושלים הוא יום של רהב מילולי ולאומנות מסוכנת שמבטא קונצנזוס הרסני לכל תהליך שלום אמיתי. יום ירושלים נקנה בכיבוש ובדם, כשירושלים המזרחית נכבשה בכוח הצבא ב-1967. יום ירושלים האמיתי יהיה היום שבו יסתיים הכיבוש של ירושלים המזרחית והפיכתה לבירת של המדינה הפלסטינית העצמאית שקום תקום לצידה של ישראל תוך פתיחות ותוך כיבוד מעמדה הדתי לכל הדתות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully