וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לסלבריק'ה

שרון שפורר

20.5.2009 / 10:14

בנק דיסקונט שחזר את סניפו הראשון בצומת הרחובות לילנבלום הרצל, ופתח במקום את המוזיאון לבנקאות נוסטלגית. מודי בר-און מסבסד לכם סיור

בבניין מרשים בן 100 שנה בתל אביב - מראשוני הבתים של אחוזת בית, בפינת הרחובות הרצל ולילינבלום - חנך אתמול (שלישי) בנק דיסקונט את מוזיאון הרצלילנבלום, מוזיאון לבנקאות נוסטלגית. הבניין שקרוי על משפחת שיף, שלה היה שייך, שימש לפני עשרות שנים בית מגורים למשפחה, ובמשך הזמן הורחב לכמה קומות נוספות למסחר, שכללו את מפעל נקניקי אס. הבניין נמצא בבעלות הבנק ומיועד לשימור. לא הרחק מהבניין ניצב הסניף של בנק ארץ ישראל לדיסקונט (לימים בנק דיסקונט שייסדו משפחות רקנאטי, אלבו וקרסו).

בנק דיסקונט השקיע כ-4 מיליון דולר בשימור המבנה על תוכנו, הכולל ציורי קיר ששוחזרו, ובשחזור הסניף הראשון של בנק ארץ ישראל לדיסקונט, הכולל ממצאים אותנטים משנות ה-30 וה-40 - מאזניים לשקילת מטלטלין, ספר פקודות עתיק יומין ומכונה להדפסת שטרות. אך גולת הכותרת היא הבניין עצמו על הדלתות והחלונות המקוריים שבו וציורי הקיר ששומרו בטכניקה מיוחדת.

הסיור במוזיאון נפתח בסניף המשוחזר של הבנק, נמשך בצפייה בסרט שהכינו ענת זלצר ומודי בר און, המתאר את התפתחות חיי המסחר בתל אביב, עובר לקומה שבה מוצגים מכשירים שקופים להדגמת פעולות בנקאיות, ובסופו חוויה אינטראקטיווית בחדר ישיבות מאובזר.

אדריכל שימור הבניין הוא אמנון בר-אור, האחראי על השחזור - שי פרקש, קבוצת אורפן אחראית על הקונצפט והצד הטכנולוגי, והלנה קנטור אחראית על הרסטורציה של ציורי הקיר. יהודית בן לוי היא מנהלת מוזיאון הרצלילנבלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully