וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המלחמה בעירק הונעה משיקולים דתיים?

עידן דורנר

20.5.2009 / 10:47

עיתונאי אמריקאי טוען כי שר ההגנה לשעבר רמספלד אישר להוסיף ציטוטים מהתנ"ך לדוחות מסווגים על המלחמה בעירק, שהוגשו לבוש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האם הפלישה לעירק, אותה יזם ממשל בוש, היתה מונעת בין היתר משיקולים דתיים? במאמר שיתרפסם בקרוב במגזין GQ נטען, כי שר ההגנה לשעבר של ארה"ב דונלד רמספלד אישר להוסיף ציטוטים מהתנ"ך למסמכים שסווגו כ"סודיים ביותר" ונגעו למלחמה בעירק. מדובר בדוח יומי בשם עדכון מודיעין כלל עולמי, שהוגש לנשיא מדי בוקר בתקופת הפלישה ולאחריה. הוא כלל מספר עמודים עם תמונות על המאמץ המלחמתי בעירק. כיתובי התמונות עוטרו בציטוטים נבחרים מהברית החדשה.

לפי המאמר, הדוחות היו כל כך מסווגים, כך שרק מעט מבכירי הפנטגון והנשיא ג'ורג' בוש זכו לראותם. נטען במאמר . "הדוח כלל עדכון על הלחימה בעירק, על פעילות טרור ועל תגובות העולם הערבי. לכן זה היה מסמך חשוב ביותר", נכתב. כותב המאמר העיתנואי רוברט דראפר, כתב גם ספר על כהונת בוש בין השנים 2001 ל-2007.

"זהו רצון האל"

לדבריו, הוא קיבל העתקים של הדוח הסודי מבכיר מתוסכל בפנטגון. לטענתו, הגנרל גלן שאפר, שעבד עם רמספלד ועם המטכ"ל האמריקאיף הוא שהגה את הרעיון. לאחר שהחלו ההפצצות על בגדד ומספר ההרוגים החל לעלות, הוא חשב שהנשיא, שנהג לצטט מהתנ"ך בעצמו, יהנה מהתוספת. רמספלד הסכים וסבר שזה יחזק את אמונתו של בוש בצדקת המלחמה.

עוד נטען כי לא כולם היו מרוצים מהסידור, וכי היו שחששו כי אם הדבר יודלף זה יפגע במאמץ המלחמתי. כזכור, בוש עורר סערה כשאמר שהמלחמה בטרור היא מסע צלב. לאחר ביקורת בנושא הוא שינה את הרטוריקה שלו.

יומיים לפני ההוצאה להורג של סדאם חוסיין למשל, דוח המודיעין כלל תמונה של הרודן העירקי עם ציטוט מהברית החדשה: "זהו רצון האל שעשיית טוב תשתיק את דברי ההבל ואת דיבורי הטפשים".

המאמר שיראה אור ב-26 במאי כולל גם ביקורת נוקבת על אופן התנהלותו של רמספלדג בתקופת פגיעת ההוריקן קתרינה בניוו אורלינס וטוען כי רבים במפלגה הרפובליקנית קראו להדחתו זמן רב לפני שעזב את התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully