וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כדאי לישראל לפעול לבדה נגד אירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.5.2009 / 10:19

ראש ארגון הביון האמריקני חושף את כוונותיה של אירן לעורר אי יציבות באזור, ומתריע על הבעייתיות בפעולה ישראלית יחידנית

ראש סוכנות הביון האמריקנית (CIA), לאון פאנטה, אמר בראיון שפורסם היום (רביעי) בשבועון "גלובל ויו פוינט", כי "ברור שהישראלים מודאגים מהגרעין האירני אולם בנימין נתניהו מבין שאם ישראל תפעל לבדה, תיווצר בעיה גדולה אף יותר". בראיון, אשר פורסם גם בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, הדגיש פאנטה כי "נתניהו יודע שלטובת האינטרס הביטחוני הישראלי, עליו לפעול עם אחרים".

פאנטה ציין כי אירן היא גורם המפיץ "חוסר יציבות במזרח התיכון" וכי קיימת סכנה שמדינות אחרות ילכו בעקבותיה ויפתחו במרוץ חימוש גרעיני באזור. הוא הבהיר כי הלחימה בטרור עודנה המשימה המרכזית של ארגונו וכי היעד הראשי הוא ארגון אל-קאעדה. "אל-קאעדה מהווה את האיום המרכזי והמסוכן ביותר על ארה"ב ובנות בריתה", אמר.

עוד העריך פאנטה כי "אירן מעוניינת להיות המדינה המרכזית ביותר במזרח התיכון באמצעות תכניתה הגרעינית, הכאוס שלו היא גורמת בעירק, קשריה עם סוריה ותמיכתה בחמאס ובחיזבאללה. הערכת המודיעין האמריקאית גורסת שאירן הפסיקה את תהליך ההתחמשות ב-2003 אולם היא עודנה מפתחת טכנולוגיה להעשרת אורניום ומפתחת טילים בליסטים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. לאור זאת אירן נחשבת ליעד מודיעיני ראשון במעלה, אולם היא אינה יעד מודיעיני קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully