וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ על תכנית אובמה: "לא נחלק את ירושלים"

דני ליבר

20.5.2009 / 10:42

שר התחבורה הגיב לפרסומים לפיהם מתכוון נשיא ארה"ב לקדם יוזמה שבמסגרתה תוקם מדינה פלסטינית תוך 4 שנים שבירתה מזרח ירושלים. "ישראל מעוניינת במו"מ, אך לא נוותר על ירושלים"

"עמדת ישראל בנוגע לירושלים המאוחדת ובליבה העיר העתיקה ברורה: ממשלת ישראל הנוכחית לא תסכים לחלוקת ירושלים ולוויתור על הריבונות שלנו בעיר העתיקה". כך אמר הבוקר (רביעי) לוואלה! חדשות שר התחבורה ישראל כץ בנוגע לפרסומים על יוזמת השלום שמתכנן להציג נשיא ארה"ב ברק אובמה בקהיר בחודש הבא.

לדברי השר כץ, "ישראל מעוניינת במו"מ אמיתי לשלום עם הפלסטינים בהשתתפות מדינות ערביות נוספות. כל יוזמה שתתבסס על עקרון ההדדיות כאשר מדינות ערב נדרשות לנורמליזציה עם ישראל כבר בשלבים המוקדמים תתקבל בברכה. כך גם היוזמה שתתבסס על שינוי המציאות הביטחונית בחברה הפלסטינית, כולל בעזה, תאפשר התקדמות במו"מ", אמר השר כץ.

באשר ליוזמת אובמה אמר כץ כי "מוקדם לקבוע מהם היעדים המרכזיים עליהם יכריז אובמה. ממשלת ישראל אחראית לביטחונם של תושבי המדינה ותתמוך רק ביוזמה שתבטיח את ביטחון ישראל. אולם חשובה גם המציאות בשטח, והמציאות היא שחמאס מתעצם בעזה, ממשיך להיערך לעימות עם ישראל ויורה קסאמים. רק אתמול אמר ראש השב"כ יובל דיסקין שאין כל סיכוי לתהליך מדיני כל עוד חמאס שולט בעזה והמליץ לא להעביר לידי הרשות הפלסטינית אחריות ביטחונית מלאה".

גם יו"ר מרצ חיים אורון הגיב הבוקר לתוכנית של נשיא ארצות הברית. לדברי אורון, "ישראל צריכה להודות לנשיא ארה"ב על הצגת תכנית חדה וברורה. כל משיכת הרגליים בקידום תהליך השלום תביא לפגיעה באינטרסים הבסיסיים של מדינת ישראל".

גורמים מדיניים בירושלים אמרו הבוקר כי תוכניתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא תואמה עם ישראל. בגלי צה"ל דווח כי לדברי הגורמים, זו הפעם הראשונה שארה"ב לא מתייעצת עם ישראל ביוזמות שהיא מתכננת באזור ו"הדבר חסר תקדים ומעורר דאגה".

לפי תוכנית אובמה, עליה הוא מתכוון לפי הדיווחים להכריז בביקורו הקרוב במצרים, בתוך ארבע שנים תוקם מדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי, שבירתה מזרח ירושלים. יוקפאו כל ההתנחלויות ויפונו מאחזים בלתי חוקיים. זכות השיבה לא תותר ופליטים פלסטינים יוכלו לשוב רק לשטחי הגדה שנכבשו ב-1967 על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully