וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של54% ברווחי כימיקלים לישראל

עומר רבין

20.5.2009 / 8:59

החברה, בשליטת האחים עופר, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח נקי של 159 מיליון דולר

ירידה חדה ברווחי חברת כימיקלים לישראל שבשליטת משפחת עופר ברבעון הראשון של השנה. בשלושת החודשים הראשונים של 2009 רשמה החברה רווח נקי של 159 מיליון דולר - 54% פחות מהנתון שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, אז הרוויחה כי"ל כ-347 מיליון דולר.

היקף המכירות בתקופה המדוברת עמד על כ-900 מיליון דולר - 41% פחות מבשנה שעברה. על פי הדיווח שהוציאה החברה לבורסה, הירידה בהיקפים נרשמה בכל תחומי הפעילות של כימיקלים לישראל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת דווקא רשם גידול של 16% ברבעון והסתכם בכ-238.3 מיליון דולר. לאור התוצאות צפויה החברה לחלק דיבידנד למשקיעיה בעלות כוללת של 100 מיליון דולר - כאשר תאריך התשלום נקבע על ה-17 ביוני השנה.

התוצאות פורסמו על רקע מאבק קשה שמנהלים עובדי חיפה כימיקלים נגד כי"ל והאחים עופר אשר לטענתם "הפכו את אוצרות המדינה לאוצרות משפחת עופר", כשהם דורשים מחיר מופקע עבור האשלגן ובכך הופכים את פעילות מפעל חיפה כימיקלים ללא כדאית ומעמידים בסכנה את משרותיהם של העובדים וקיומם של קווי הייצור. מחאת העובדים מצטרפת לשיח הציבורי סביב פעילותם העסקית והציבורית של האחים עופר שהתעורר עם יציאת סרטו של הדוקומנטריסט מיקי רוזנטל "שיטת השקשוקה" בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully