וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: דנקנר יודח כחלק מעסקת חבילה

עומר רבין

20.5.2009 / 7:41

גורם בבנק הפועלים מעריך הבוקר כי היו"ר יאלץ לעזוב את תפקידו, אך מינויו של קינן למנכ"ל "יוכשר" ע"י הפיקוח

"הראש של דנקנר הפך להיות הכותרת - ולא מן הנמנע שאכן יאלץ להיפרד מתפקידו כיו"ר" - כך אומר הבוקר גורם בכיר בבנק הגדול במדינה שלא לייחוס לוואלה! עסקים.

על פי ההערכות, לאור הביקורת הציבורית קיימת מוטיבציה גבוהה בקרב בעלת השליטה בבנק שרי אריסון וחברי הדירקטוריון להגיע להסדר מוסכם עם הרגולציה שיאפשר הן לבנק ישראל והן ל"פועלים" לרדת מן העץ עליו טיפסו באופן מכובד.

המעורבים בפרשה מציגים גרסאות שונות אפשריות לפיתרון הסכסוך - אך לפי רבים מהעוסקים בדבר, במרכז ההסכם שצפוי להתגבש כבר עד סוף השבוע הנוכחי תהיה השלמה של אריסון עם פתיחת תהליך הדחה רשמי כנגד היו"ר דנקנר, תמורת הסכמה מצד הפיקוח לאישור מינויו של ציון קינן כמנכ"ל הבנק בוועדת האיתור בהרכבה הנוכחי שהציעה אריסון, או דומה לו.

השאלות שנותרו פתוחות הן האם ימשיך דנקנר לכהן בתפקיד מרכזי אחר בבנק, האם אכן ישונה הרכבה של ועדת האיתור והאם בפיקוח יקבלו את הבחירה בצין קינן כמנכ"ל - בחירה עליה נמתחה ביקורת רבה בשבועות האחרונים מצד בכירי בנק ישראל.

על רקע המשך ההידברות בין הצדדים, צפוי להודיע מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס גם הוא עד סוף השבוע האם בכוונתו לחקור את התלונה שהוגשה לו ע"י אריסון כנגד הנגיד פישר והתנהלות בנק ישראל בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully