וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשלול אזרחות מצרים שנישאו לישראליות"

אופק עיני

20.5.2009 / 5:46

בית המשפט המנהלי במצרים הורה לשר הפנים לפעול לשלילת האזרחות של מצרים שהתחתנו עם ישראליות: "פוגעים בביטחון הלאומי"

במצרים מיישמים את סיסמת הבחירות של אביגדור ליברמן באופן קיצוני. בית המשפט המנהלי במצרים החליט אמש (שלישי) לחייב את שר הפנים המצרי להגיש בקשה לביטול אזרחותם של כ-30 אלף בחורים מצרים שהתחתנו עם ישראליות. שר הפנים המצרי סירב בעבר להגיש את הבקשה.

ביהמ"ש הסביר את החלטתו בכך ש"תופעת הנישואים עם ישראליות התפשט בקרב מצרים רבים שנסעו לישראל לצורכי עבודה. חובה על כל השלטונות המצרים לעבוד על מנת למגר את התופעה כך שכל הארץ תדע שמדובר בשחיתות, ובביזוי מוחלט של ערכי החברה".

בית המשפט המצרי הוסיף כי "האזרחות המצרית היא תואר יקר וכבוד שאין שני לו, המאפשר לאזרח להנות מזכויות ומההשתתפות בעניינים הכללים של המדינה. קבלתה מחייבת נאמנות עמוקה ומוחלטת למולדת". ביהמ"ש הסביר כי "הילדים שנולדים מאם ישראלית, מקבלים אזרחות ישראלית... והאזרחות המצרית לא תסבול שותפות עם אזרחות נוספת ולא תקבל בלב ובנפש שותפה או מתחרה".

השופט הוסיף כי ההחזקה בשתי אזרחויות, מצרית וישראלית, מהווה סכנה לביטחון הלאומי המצרי, משום שהחוק הישראלי מאפשר למחזיקים באזרחות גיוס לצבא הישראלי. נביה אל-ואחש, עורך הדין שהגיש את התביעה, אמר לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי "ההחלטה היא היסטורית", ואיים לנקוט בצעדים כנגד שר הפנים המצרי במידה והוא לא יבצע את החלטת בית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully