וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשק גרעיני לאירן - תוך שנה עד שלוש

אופק עיני

20.5.2009 / 2:03

על פי המחקר, שבוצע במשותף במשך שנה על ידי מדענים רוסים ואמריקאים, לוח הזמנים עלול להתקצר במידה ואירן תקבל סיוע מבחוץ

מכון "איסטווסט" פירסם הלילה (רביעי) "הערכת איום" משותפת אמריקאית-רוסית ליכולותיה הגרעיניות של אירן ולפוטנציאל הטילים שברשותה. המחקר, שנערך יותר משנה, נעשה על ידי מדענים אמריקאים ורוסים שאוחדו על ידי המכון. על פי המחקר, אירן תוכל לייצר פצצת אטום פשוטה בתוך שנה עד שלוש שנים. כמו כן עולה מהמחקר כי אירן תוכל לייצר ראש נפץ גרעיני בתוך שש עד שמונה שנים.

מהמחקר עולה עוד כי אירן לא תוכל, לפחות ב-10 עד ה-15 שנים הקרובות, להשיג באופן עצמאי את הטכנולוגיות הנדרשות לצורך טילים לטווח רחוק ולצורך טילים בליסטיים בין יבשתיים. עם זאת, טוענים במכון, כי לוח הזמנים עלול להתקצר במידה ואירן תקבל סיוע מבחוץ. כשהם מציינים שהם אינם יודעים מהן כוונותיהן הפוליטיות של ההנהגה באירן, קוראים עורכי המחקר לארצות הברית ולרוסיה לבחון תגובות משותפת במידה ואירן תחליט "לפרוץ" ככוח גרעיני.

"לא היה קל להפיק מחקר ששני הצדדים יסכימו עליו", אמר גרגורי צ'רניאבסקי, יו"ר ועדת המדענים לביטחון גלובלי ואחד מהמשתתפים הרוסים בדו"ח. "יחד עם זאת, התוצאה הסופית מספקת בסיס סולידי וטכני לצורך קבלת החלטות".

כותבי המחקר הזהירו גם כי טילי ההגנה המוצבים באירופה לא יספקו הגנה מספקת כנגד האיום האירני אם וכאשר הוא יתממש. הם העלו הצעה לפיה תגובה אפקטיבית דורשת שיתוף פעולה בין רוסיה וארצות הברית בהקשר של מערכות הגנה מפני טילים, תוך הימנעות מהמתחים שנגרמו לאחרונה עם ההחלטה של ארצות הברית להקים מערכת הגנה נגד טילים בצ'כיה ובפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully