וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן מאשים: בכירי משרד המשפטים מדליפים

איילה חננאל

19.5.2009 / 21:25

שר המשפטים שובר שתיקה ותוקף את בכירי משרדו: "כאשר משהו לא נראה להם, הם רצים לעיתונות ומדליפים". חשף כי הגיש תלונה למזוז בנושא

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

נאמן שובר שתיקה: שר המשפטים החדש יעקב נאמן תקף הערב (שלישי) בחריפות את בכירי משרד המשפטים. במהלך נאומו בקבלת פנים של לשכת עורכי הדין לשר המשפטים החדש בתל אביב, גינה נאמן את מה שהוא מכנה "ההדלפות של בכירי המשרד לעיתונות". נאמן אמר בכנס כי "כשהנושא הנידון מול שר המשפטים לא נראה לאנשי המשרד הם רצים לתקשורת ומדליפים דברים לא נכונים, והעיתונים קונים את זה כי צריך להוציא עיתון כל יום"

השר אף התייחס למקרה האחרון – הכותרות בעיתונים על הרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים, ואמר כי הדיון בנושא כלל לא היה ולא נברא. לדבריו, "אחד הפקידים שחמד לצאן הדליף ידיעה שאיננה נכונה. חברי הכנסת הורוביץ ושטייניץ ישר מיהרו להגיב והודיעו כי יאבקו נגד הרחבת הסמכויות. הם עשו זאת מבלי שדיברו איתי או בדקו איתי. האם ככה מנהלים את משרד המשפטים האם ככה קונים את אמון הציבור?" נאמן חשף כי פנה ליועץ המשפטי מני מזוז בנושא והגיש תלונה נגד הפקיד שלטענתו הדליף את הדברים לעיתונות.

נאמן המשיך לבקר את בכירי משרד המשפטים ואמר כי "כאשר אנשים רואים שהם לא מצליחים להגיע לדעתו של משרד המשפטים הם מיד עורכים תצוגת אופנה בעמוד הראשון של העיתון". נאמן סיפר כי כאשר נודע לו על ההדלפה האחרונה הוא החליט לבטל פגישה עם בכירי משרד המשפטים. "לא רציתי לראות את תוכן הפגישה בעיתון", סיפר.

"צריך שעורכי דין יעברו לתפקידי שיפוט"

נאמן התייחס לבעיית עינוי הדין בישראל וציין שזו אחת מהבעיות שמטרידות אותו ביותר. לדבריו, הבעיה קיימת גם במשפט הפלילי וגם באזרחי, וכי נחוץ שיתוף פעולה לעבודת מטה של כל הרשויות המבצעת, השופטת והמחוקקת עד שלא יהיה מצב שתיקים שמתנהלים מידי יום ייגררו שנים על גבי שנים. "גם אנחנו עורכי הדין אשמים בעינוי הדין, בדחיות אינסופיות של משפטים והגשת בקשות חסרות טעם שמטרתן לגרור משפטים לאורך שנים. כולנו אשמים ועל כולנו לשתף פעולה על מנת לשנות את המצב".

נאמן הביע גם את תמיהתו כיצד לא התמנה אף עורך דין לבית המשפט העליון הישר מהלשכה. "חשוב שעורכי הדין שמתמצאים בחיי היום יום ולא רק אנשי פרקליטות יישבו על כס השופטים וכך ניצור דעות שונות שמפרות אחת את השנייה", אמר.

נאמן התייחס גם לירידה ברמת מקצוע עריכת הדין. נאמן ציין: "אני לא הייתי עובר את בחינת ההתמחות של היום ואני לא יודע אם מרבית השופטים היו עוברים אותה". לדבריו, "בחינה שהיא רק בחינת זיכרון איננה מראה על יכולתו של אדם כמשפטן. נחוץ שינוי יסודי בשיתוף פעולה בין הסטודנטים והמוסדות האקדמאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully