וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לקסאם: חיל האוויר תקף בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

19.5.2009 / 0:15

בין היעדים שהותקפו מנהרות להברחת נשק סמוך לגבול עם מצרים. הפלסטינים מדווחים על 4 חמושים שנפצעו בתקיפות

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה דרור)

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שלישי) מספר יעדים ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי מטוסי חיל האוויר תקפו שני מבנים מבנים לייצור אמצעי לחימה בעיר עזה וארבע מנהרות להברחה בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות. הפלסטינים מדווחים על ארבעה חמושים שנפצעו בתקיפות. לטענתם, . בין היעדים שהותקפו: בית מלאכה בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה ובית מלאכה ברחוב יאפא בעיר. התקפת חיל האוויר בוצעה בתגובה לירי הקסאם הערב לעבר שדרות.

לפי דיווחי הפלסטינים, בין ארבעת הפצועים ישנם אישה, ילדה ופעיל פלסטיני בזרוע הצבאית של חמאס. החמוש נפצע באורח בינוני כתוצאה מתקיפת צה"ל בבית המלאכה בעזה ואילו האישה והילד נפצעו באורח קל עד בינוני בתקיפות מוקדמות באזור המנהרות שבגבול בין רצועת עזה למצרים. בנוסף דווח כי חיל האוויר שיגר מספר טילים לעבר שכונות בסמוך לרפיח שבדרום הרצועה.

מוקדם יותר היום אמר גורם ביטחוני הודיע כי בכוונת צה"ל להגיב לשיגור רקטת הקסאם. "לא נסכים למצב שבו תושבי שדרות יחזרו לימים שלפני עופרת יצוקה. יצאנו למבצע במטרה להשיב את השקט שלא היה לתושבים 8 שנים, ואין לנו שום כוונה לחזור אליהם. חמאס הוא הגורם ברצועה שצריך לשמור על השקט, ולמרות שייתכן שארגון אחר ירה את הרקטה היום, מבחינתנו האחריות היא עליו, ואם לא יהיה שקט בשדרות ובעוטף עזה, חמאס יצטרך לשאת בתוצאות".

עם זאת גורמים אחרים במערכת הביטחון הביעו דאגה מכך שתגובה אפשרית של צה"ל תוליד ניסיונות של גורמים בתוך הרצועה להפר את ההבנות שהושגו בין הארגונים הפלסטינים בתום מבצע "עופרת יצוקה".

הערב פגעה רקטת קסאם פגיעה ישירה בבית בשדרות. כוחות גדולים של משטרה, מד"א ומכבי אש הגיעו למקום. אישה אחת נפצעה באורח קל מאוד מרסיסים בגבה. שני עוברי אורח שלקו בחרדה פונו לטיפול במרפאה מקומית. נזק כבד נגרם לבית. לפני הנפילה נשמעו בעיר אזעקות צבע אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully