וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי לא להיבהל כשנופלות לכלב השיניים

דר' איל נחמיאס

19.5.2009 / 16:57

מתי לא להיבהל כשנופלות לכלב השיניים, ומה עושים עם כתמים מוזרים על העור? הווטרינר שלנו דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

שלוש משינויו של כלב הפינצ'ר שלי, מעורב בן שבעה חודשים, נפלו בימים האחרונים. האם הדבר תקין?

בהחלט נורמלי, שיניים מתחלפות משיני חלב לשיניים קבועות בגיל 3-8 חודשים. עד גיל 8 חודשים לערך כל שיני החלב יוחלפו לשיניים קבועות. יש לשים לב כי לא נשארו שיניים חלביות שלא נשרו בעיקר בניבים. בגזע זה יש נטייה לכך וזה דורש עקירה של שיני החלב כדי לא ליצור עיוות של המנשך ובעיות סגירה.

יש לי לברדור בן 11 שנים שהפסיק לאכול מזון שלו. ניסינו מספר סוגים של מזון לכלבים אך ללא הועיל. מה עושים?

יתכנו מספר סיבות. אחת, אולי לכלב יש בעיה רפואית כלשהיא כמו בעיית שיניים, בעיות פנימיות אחרות. שתיים, הרגלים למזון ביתי. יש מזון חדש בשוק המכיל חתיכות עוף מיובשות בתוכו, הטעימות שלו גבוהה מאד. אם רוצים לנסות מזון יבש טעים במיוחד ניתן לבקש אותו. כדאי להימנע בתקופה זו ממזון ביתי, לתת בשעות הקרירות של הערב את האוכל ולא להשאיר לזמן ממושך את הקערה .

לכלבה שלנו, בת 10, פרווה בצבע בז'. השבוע סיפרנו אותה, וראינו לפתע שכל גופה מלא במין נמשים גדולים, משהו דומה לכתמים שיש לאנשים מבוגרים על העור. ספר הכלבים אמר שמדובר בפיגמנטציה, האם זה נכון או שכדאי למהר לבדוק אותה?

כתמים יכולים להיות נורמלים אך רצוי לבדוק את הכלבה מדי פעם ביסודיות אצל הרופא במיוחד אם יש בליטות או גרויים שגורמים לגרד או פציעה.

יש לי כלב שארפיי מעורב עם לברדור והוא כבן 5. הכלב היה מאוד חברותי אוהב את כולם ומשחק עם כולם. לאחרונה הוא התחיל לנשוך כמעט כל מי שבא ללטף אותו (חוץ מבני הבית) למזלנו הכלב מחוסן. יכול להיות שמדובר בבעיה רפואית?

ייתכן והכלב סובל מבעיה רפואית שגורמת לו לאי נוחות ולכן מוטרד ונעשה תוקפני. אם זאת יש בעיות התנהגות שונות שיכולות לבוא בחשבון. שארפיי ידוע כגזע הנוטה לבעיות עיניים ולעיתים מעצם העובדה שלא רואים טוב נעשים יותר חשדנים ונשכנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully