וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סחיטת הרב: הוארך מעצר החשודים

רמי שני

19.5.2009 / 18:29

ארבעת החשודים, תושבי תלמים, נעצרו אמש בחשד למעורבותם בכליאת שווא וסחיטה באיומים של הרב בן ארצי במשך 3 שנים

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: איילת שולמן)

בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרם של ארבעה חברים בעמותה של ניר בן ארצי ממושב תלמים. הארבעה נעצרו בעקבות מעורבותם לכאורה בכליאת שווא וסחיטה באיומים של הרב בן ארצי במשך שלוש שנים. עצור נוסף שוחרר למעצר בית בשל מצבו הבריאותי. המשטרה מבקשת להאריך גם את מעצרו של יו"ר העמותה בחשד למעורבות בפרשה. הרב בן ארצי עצמו נחקר אמש וחקירתו צפויה להימשך בימים הקרובים.

פרשת כליאתו וסחיטתו של הרב בן ארצי נחשפה לפני מספר חודשים כשהרב הגיש תלונה במשטרה על כך שקבוצת אנשים החברים בעמותה הפועלת ביישוב ושמטרתה לממן את הרב ואת חצרו, החזיקו אותו במשך שלוש שנים במשטר של איומים וסחיטות, כלאו אותו מדי פעם כדי לממש את איומיהם ואיפשרו לו אחר כך לחזור לביתו ולמשפחתו. ביישוב תלמים מתחוללת מזה זמן מה סערה סביב כספים עליהם חולשת העמותה. מהמשטרה נמסר כי במהלך היממה הקרובה יובאו החשודים להארכת מעצר והחקירה בפרשה נמשכת.

הרב בן ארצי נודע כבעל חסידים רבים, וקהילתו התפתחה במושב תלמים בשנים האחרונות. פעילות העמותה הביא לשגשוג המושב. הרב, בן 52, היה בעבר נהג טרקטור מנווה דקלים שבגוש קטיף. רבים מחברי המושב עולים עליו בבקיאותם בהלכות ובגמרא, והוא לא קיבל מעולם הסמכה לרבנות. חברי קהילתו טוענים כי כוחו טמון בתמימותו ובחוסר תחכומו. יחד עם זאת, כמעט כל מי שפגש בו, משתכנע שיש לו כוחות על-טבעיים. במשך השנים קיבלה ההערצה לרב סממנים פולחניים ומשיחיים. חברי הקהילה מאמינים כי המשיח כבר נמצא בישראל, וכמה מהם לא מוציאים מכלל אפשרות שבן ארצי הוא המשיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully