וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה הרוגים בפיגוע התאבדות סמוך למחנה 80

29.11.2001 / 21:16

מחבל מתאבד עלה לאוטובוס שיצא מנצרת לכיוון ת"א; פוצץ את עצמו סמוך לצומת כרכור; שבעה פצועים פונו לבית החולים; הג'יהאד והפתח נטלו אחריות; הרשות הפלסטינית גינתה את הפיגוע


שלושה בני אדם נהרגו הערב בפיגוע התאבדות סמוך למחנה שמונים, באזור פרדס חנה. מחבל מתאבד עלה לאוטובוס מספר 823, היוצא מנצרת לכיוון ת"א. הוא פוצץ עצמו סמוך מאוד למחנה 80. במשטרה מעריכים כי המחבל, שייך לחוליה המונה שלושה מחבלים. מחסומים הוקמו באזור במטרה ללכוד את הסייענים. הג'יהאד האיסלמי הודיע כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא פעיל הארגון, סאמר אבו סולימאן, בן 32 מג'נין. ארגון הפתח נטל אחריות לפיגוע באמצעות פקס שנשלח לסוכנות הידיעות רויטרס. הרשות הפלסטינית הודיעה כי היא מגנה את הפיגוע וקראה לרדוף את המבצעים.


לבית החולים הלל יפה בחדרה פונו שבעה פצועים, רובם במצב בינוני עד קל. מנהל בית החולים, ד"ר מאיר אורן, אמר כי הפצועים שהגיעו לחדר המיון לא סובלים מפגיעות קשות. באזור הפיגוע נמצאו 4 גופות, אחת מהם ככל הנראה של המחבל המתאבד.

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, אמר כי ככל הנראה מדובר במחבל מתאבד שעלה על האוטובוס, התיישב בחלקו האחורי והפעיל את המטען. בורובסקי ציין כי לא היו למשטרה התרעות קונקרטיות, אך החל משעות הערב המשטרה תיגברה את כוחותיה באזור השרון בעקבות ידיעות על חדירת מחבל.

חבלני משטרה סרקו במהלך הערב את שרידי האוטובוס מחשש למטען נוסף. דובר אגד אישר שמדובר בקו מאסף שיצא בשעה 19:40 מנצרת לת"א ועבר בכפרים ויישובים בוודי ערה.

מקורות פלסטינים דיווחו על צהלות שמחה ברחובות ג'נין עם היוודע דבר הפיגוע באזור פרדס חנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully