וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חאלד משעל הדיח את סגנו בחמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.5.2009 / 13:54

עיתון כוויתי דיווח כי ראש הלשכה המדינית הדיח שני בכירים בארגון בעקבות לחצים שהפעילו סוריה ואירן בנוגע לפיוס עם פתח

"ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הדיח את סגנו מוסא אבו מרזוק ואת בכיר הלשכה המדינית עימאד אל-עלמי במהלך הבחירות הפנימיות שנערכו לפני כשבועיים ללשכה המדינית וללשכה המבצעת של הארגון" , כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הכוויתי 'א-סיאסה'. זאת בשל התנגדותם לצעדים שנקטו טהרן ודמשק, בעיקר בכל הנוגע לפיוס עם ארגון פתח.

בעיתון מצוטטים גורמים שציינו כי השניים פוטרו כתוצאה מלחצים שהפעילו סוריה ואירן על חאלד משעל וזאת משום שקראו לחמאס לנקוט בקו עצמאי בכל הקשור לקבלת החלטות והתנגדו לעמדות של משעל. לדבריהם, משעל ניצל את הבחירות הפנימיות שנערכו באחרונה בארגון על מנת לפטר את שני הבכירים, זאת לאחר שמאס בעמדותיהם ובדבריהם שאמרו. "את השניים שפוטרו החליפו שני בכירים אחרים, אחד מהם הוא נציג חמאס בלבנון אוסמה חמדאן", נמסר.

עוד דיווח העיתון כי פיטורי אבו מרזוק ואל-עלמי נעשו בתיאום בין משעל לבין חסאן מהדאווי, מפקד "כוח אל-קודס" בלבנון הכפופות למשמרות המהפכה באירן. האחרון, על פי הדיווח, אף הבטיח למשעל כי תהיינה התוצאות של צעד זה אשר תהיינה, טהרן עומדת מאחוריו ותומכת בו באופן מלא. לדיווח זה לא ניתן אישור מכל מקור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully