וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בחגיגת אבודה מראש

ניב הדס

19.5.2009 / 13:26

הנזקים של סמי הפיצוציות המוקדמים היו מינוריים לעומת התחליפים של התחליפים שכעת נמכרים ויימכרו בעתיד

משחקי החתול והעכבר של משטרת ישראל עם בעלי הפיצוציות ואבקות השמחה שהם מוכרים - חגיגת לסוגיו ודורותיו - כבר הפכו לעניין שבשגרה, כמעט כמו כאב הראש והדלקות בסינוסים שבאים קומפלט עם הסם.

עכשיו, נחלצת הכנסת לעזרת המשטרה ומלמדת משהו על יחסי הכוחות בין הרשויות השונות. על פניו, אמורה המשטרה לאכוף את החוקים שמחוקקת הכנסת, אלא שכאן התהפכו היוצרות. המשטרה מנסה ללא הצלחה להחרים את סמי הפיצוציות, למרות שטרם הוצאו מחוץ לחוק (מה שאמור היה להוריד מהם את העין הכחולה, לא?); למעשה, היא מגדילה ראש וסמכויות והופכת ממשטרת-חוק למשטרת-מוסר; רודפת - לא ברור בשם מה - אחרי סוחרי סמים שלא מוכרים סמים, או לפחות לא חומרים שהוגדרו ככאלו.

על מנת לממש את אותו חזון של מדינה נקייה, הכנסת מצדה עושה לה ג'סטה, כדי שבפעם הבאה ששוטרים יערכו פשיטה על אחת הפיצוציות הם לא ייאלצו להחזיר את כל הקפסולות שלקחו.

חלום בלבן

כמו תמיד במדינת ישראל, זו מלחמה אבודה מראש, שהבעייתיות שלה נעוצה בפקודת הסמים והקלות שבה אפשר לעקוף אותה. האפשרויות שעומדות בפני הכימאים הצעירים הן בלתי מוגבלות ועל כל חומר שמוצא אל מחוץ לחוק, יש עשרה חוקיים ולא פחות אפקטיביים, מהם אפשר לרקוח אבקה לבנה עם שם מפוצץ - שלגייה, חלום בלבן, רקפת, אספירין עם קריצה - שתשלוט בשוק עד שגם היא תהיה מוקצית וכן הלאה.

מכיוון שאי אפשר להוציא אל מחוץ לחוק את כל היסודות והתרכובות שיש באפשרותן לרומם את הרוח, אולי כדאי שהמשטרה תתחיל לעשות הערכת נזקים - האם משתלמות לה כלכלית כל אותן פשיטות? הרי בחלק מהמקרים תבעו ממנה בעלי הפיצוציות, ובצדק, לקבל בחזרה את הכדורים המוחרמים שנמצאו חוקיים. האם בסופו של דבר, הנזקים הפוטנציאליים של סמי הפיצוציות המוקדמים היו מינוריים לעומת התחליפים של התחליפים שכעת נמכרים ויימכרו בעתיד?

והכי חשוב - האם העלמת עין בעניין הזה לא עשויה לעזור לה לשפר קצת את הסטטיסטיקה של נגע הסמים, כשבמקום להיעזר בשירותים של דילרים מפוקפקים, המשתמשים בסך הכל נכנסים לקנות מים מינרליים בטעם תפוח ועל הדרך גם מסתדרים לקראת המסיבה? שייראו את העונה השלישית של "הסמויה", זו שבה ממציא מפקד משטרה מיואש את "Hamsterdam", אזור שבו הסחר בסמים חופשי, וייראו שהדברים יכולים להגיע למצב הרבה יותר גרוע. זה, כמובן, הפתרון המורכב יותר.

הרבה יותר פשוט להמשיך לרדוף את כל סוגי הסמים, לרצות את הציבור הצדקני ואז להפסיד בנוק אאוט במלחמה היומיומית ברחובות ובבתים.

  • עוד באותו נושא:
  • חגיגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully