וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי: "ההתנחלויות - גידול שיש להסיר"

פנחס וולף

19.5.2009 / 13:14

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה ליועץ המשפטי, מני מזוז, להעמיד את טיבי לדין על דבריו, אותם אמר בעת סיור לרגל יום ירושלים

סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי אמר הבוקר (שלישי) בעת ביקור שערך בסילוואן שבמזרח ירושלים, כי "ההתנחלויות הן גידול סרטני בלב האדמה הפלסטינית ואת הגידול הזה יש להסיר". הדברים נאמרו בעת ביקור מחאה של סיעות רע"מ-תע"ל, שנערך כמחאה על סיור שעורכת בעיר דוד נשיאות הכנסת לרגל יום ירושלים. טיבי ציין כי מטרת ביקורו היא לבחון מקרוב את מצוקות תושבי מזרח ירושלים.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בתביעה להורות על פתיחה בחקירה נגד טיבי בעקבות דבריו. מהפורום נמסר כי "הדברים מהווים הסתה לגזענות ולאלימות, וכי הם בגדר הוצאת לשון הרע נגד ציבור המתנחלים כולו". בפורום הזכירו כי בעבר הועמד לדין הרב יצחק גינצבורג בעקבות התבטאות בה השווה את הערבים לסרטן.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר במהלך הסיור בעיר דוד כי "המקום הזה הוא הסמל הברור לקשר בין העם היהודי לארץ ישראל. שחררנו את ירושלים ב-67 וכבשנו אותה רק פעם אחת, לפני 3000 שנה, כשדוד המלך כבש אותה". כמו כן הדגיש ריבלין כי "ישיבתנו בירושלים מחייבת התייחסות לכל אזרחי העיר ומחוייבות לאפשר חיים משותפים תוך ביטול אפליות במשך השנים. חלוקת הריבונות בירושלים היא נוסחה נוראית להפיכת ירושלים לעיר חצוייה".

מהסיור נעדרו גם סגני יו"ר הכנסת מסיעות המרכז והשמאל, ביניהם ח"כ יולי תמיר (העבודה), ח"כ מגלי והבה (קדימה), ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) וח"כ אורי מכלב (יהדות התורה). עם זאת, תמיר אמרה לוואלה! חדשות כי לא הגיעה בשל התחייבויות קודמות ובתיאום עם ריבלין, ולא כמחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully