וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "למוטט את שלטון חמאס בעזה"

פנחס וולף

19.5.2009 / 16:20

ראש השב"כ נשא דברים בפני ועדת החוץ והביטחון וטען כי צריך למוטט את חמאס, אך "לא ניתן לעקרו מלבבות הפלסטינים". לבני: "הקיפאון המדיני מחזק את חמאס"

ראש השב"כ יובל דיסקין אמר היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי יש למוטט את שלטון חמאס בעזה. לדבריו, "השאלה היא לא האם לעשות זאת, אלא מתי לעשות זאת". דיסקין אמר כי "אין סיכוי לקיים תהליך מדיני אפקטיבי כל עוד חמאס שולט בעזה. מה שיגרום לחמאס ולרשות הפלסטינית לשבת בממשלה משותפת זה לחץ בין לאומי חזק".

בתגובה להערה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני כי הקיפאון המדיני מחזק את חמאס, אמר דיסקין כי מיטוטו של חמאס יפתח אופציות מדיניות חדשות. "לא צריך לכבוש את כל הרצועה ניתן למוטט את חמאס אך אי אפשר לעקור את חמאס מלבבות האנשים", אמר.

עוד העריך דיסקין כי "אם היו היום בחירות ברשות הפלסטינית ניתן להעריך שלחמאס היה סיכוי טוב לנצח. רוב הסיכולים בשטחי הרשות הפלסטינית הם סיכולים "כחול לבן", ולא הייתי מעביר את האחריות הבטחונית לידי הרשות". לדברי דיסקין כמחצית מהפלסטינים הם "קולות צפים" שהצבעתם תהייה תלויה באירועים שלפני הבחירות.

דיסקין התייחס גם לרגיעה ברצועת עזה ואמר כי "המצרים עושים מאמץ משמעותי לבלימת ההברחות והם אפקטיבים בכך מבעבר. נכון להיום המנהרות משמשות להברחות צבאיות ואזרחיות כאחד. החמאס מעוניין בשקט כדי לייצר זמן להתעצמות וכדי לבסס את האחיזה שלו בשטח". דיסקין ציין כי יש מתיחות בין ההנהגות הפוליטיות והצבאיות של חמאס. "ההנהגות עובדות בשיתוף פעולה, אך ההנהגה הצבאית זוכה לביקורת רבה על התנהלותה במשא ומתן במצרים". דיסקין טען כי חמאס ינסה להימנע מעימות צבאי רחב היקף עם צה"ל.

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד פועל בימים האחרונים להקמת ממשלה פלסטינית חדשה ברשות. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערבים, הממשלה צריכה לקום בימים הקרובים. הממשלה החדשה תורכב ברובה מאנשי פתח ולא תהיה לה נציגות של אנשי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully