וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגני שרים יוכלו לכהן בוועדות הכנסת

פנחס וולף

19.5.2009 / 11:44

ועדת הכנסת אישרה היום לסגני שרים לכהן בוועדות הכנסת. באופוזיציה יצאו מההצבעה במחאה. "זהו שימוש בעריצות הרוב"

ועדת הכנסת אישרה היום (שלישי) לסגני שרים להיות חברים בוועדות הכנסת השונות מלבד ועדת הכספים, והוועדה לביקורת המדינה. כמו כן לא יוכלו סגני השרים לכהן בוועדה העוסקת במשרדם ולא יוכלו לכהן כיושבי ראש ועדה.

חברי הכנסת מסיעות קדימה ומרצ סירבו להצביע בוועדה ועזבו במחאה את האולם. בשעה שחברי קדימה יצאו מהוועדה חבר הכנסת ניסים זאב מש"ס קרא לעברם "תצאו תמיד בכל הצבעה". לדברי חבר הכנסת יואל חסון (קדימה), "זהו שימוש בעריצות הרוב. נילחם על הנושא הזה כי מדובר בפגיעה משמעותית בכנסת, זו השפלה של בית המחוקקים".

חברת הכנסת רוחמה אברהם (קדימה) אמרה כי "פניתי ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בנושא ואני מקווה שהוא לא יביא את ההחלטה לאישור במליאה, יש כאן עירוב רשויות, נשקול צעדינו כולל הבאת הנושא עד בג"ץ". עד שנת 2008 סגני השרים היו יכולים לכהן כחברי הוועדות השונות אולם אז התקבלה החלטה כי סגני השרים לא יוכלו עוד לכהן בוועדות השונות.

יו"ר הוועדה זאב אלקין (ליכוד) אמר לוואלה! חדשות בתום הדיון כי "ההחלטה החדשה הולכת במסלול שהתקיים במשך שישים שנה עד שנת 2008, כל מי שצועק היום, לא רק שלא ניסה לתקן זאת לאורך השנים אלא חלקם אף היו סגני שרים ובאותו זמן גם כיהנו כחברים בוועדות. אנשי קדימה עושים את מלאכתם כאופוזיציה אבל עד עכשיו איש לא חשב שמדובר בעירוב רשויות ולכן בעיני מדובר בהתנהגות צבועה ומגוחכת."

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully