וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב החדש של אובמה: הדלק

19.5.2009 / 11:34

נשיא ארה"ב יכריז על תוכנית שתכלול הצבת תקן אחיד בחיסכון דלק ופליטת גזים מרכבים, ואף תכלול מיזם טרייד-אין ממשלתי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע היום (שלישי) על תוכנית חסכון הדלק האגרסיבית השאפתנית ביותר עד כה במגזר המכוניות האמריקאי. מוקד התוכנית: קיצוץ בפליטות גזי החממה של דגמי המכוניות הפרטיות החדשות שנמכרות בארה"ב.

במסגרת התוכנית, פליטת הגזים במכוניות צפויה לרדת ב-900 מיליון טון (כ-30%) עד שנת 2012-2016, כך אמר גורם בכיר בממשל והוסיף "כל החברות יהיו מחויבות לייצר מכוניות חסכניות ונקיות יותר". בנוסף, מעריכה ממשלת ארה"ב כי התוכנית תחסוך 1.8 מיליון חביות של נפט.

יצרניות הרכבים הגדולות בארה"ב ובעולם, כולל חברת טויוטה היפנית וג'נרל מוטורס הנמצאת בימים אלה על סף פשיטת רגל, מבכרות על התוכנית. סמנכ"ל ג'נרל מוטורס פריץ הנדרסון הגיב לתחזיות ואמר כי "תעשיית הרכב תרוויח מהעקביות ומהוודאות שתביא התוכנית חיסכון בדלק". גם נציג טויוטה בארה"ב, ג'יימס לנץ, אמר כי תקן אחיד יקל על הצרכנים בעת רכישת מכוניות. התוכנית החדשה תוסיף כ-600 דולרים לעלות יצור של מכונית אחת ביחס לעלותה כיום, מה שיחייב את היצרניות להעלות את יכולות חיסכון הדלק בכ-40%.

"פריצת הדרך לה ציפינו"

החלטות ממשל אובמה בנושא הגבלות על פליטת גזי חממה הן הצהרה ברורה לגבי האיום הממשי והסכנה הנשקפת עקב שינויי האקלים, ומהוות שינוי קיצוני מהעמדה בה נקט הממשל הקודם והעומד בראשו, ג'ורג' בוש. התוכנית החדשה תאפשר ליצרניות הרכב גמישות באשר לדרך בה הן מתכוונות לעמוד בתקנים החדשים, ואלה ישפיעו ישירות על הפחתת גזי החממה בכביש ואף במוצרים אחרים כגון מזגנים. "זאת עשויה להיות פריצת הדרך שציפינו לה" אמר דיוויד פרידמן, ראש חטיבת מחקר בתוכנית המכוניות הנקיות באיגוד המדענים האמריקאי.

יצרניות הרכב מחפשות תדיר אחר דרכים לשיפור המכוניות ההיברידיות והחשמליות, אך ירידת מחירי הגז בחצי השני של 2008 והמשבר הכלכלי הביאו חלק מהציבור לקנות יותר מכוניות המונעות על דלק. כדי לעזור לתעשיית המכוניות הידידותיות לסביבה לצאת מהמשבר אליו נקלעו, עובד הקונגרס האמריקאי על תוכנית טרייד-אין שתחזיר לאזרח 4,500 דולר בתמורה למכונית מדגם ישן ומזהם, בקניה של מכונית חסכונית יותר שתעמוד בסטנדרטים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully