וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אובמה לא יחולל שינוי באזור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.5.2009 / 10:59

בארגון חמאס לא מרוצים מנאומו של נשיא ארה"ב: "הצהרותיו והבעות התקווה של אובמה נועדו להטעות את דעת הקהל העולמית"

חמאס מאוכזב מדבריו של אובמה: דובר הארגון פאוזי ברהום אמר היום (שלישי) כי "דבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה מוכיחים כי אין כל שינוי מהותי במדיניות האמריקאית כלפי העם הפלסטיני". לדבריו, אובמה לא לחץ על ישראל ולא דרש מנתניהו לשים קץ לסבלו של העם הפלסטיני ולהסיר את המצור. "הדברים של אובמה אינם מבשרים על עתיד טוב יותר לעמנו", הוסיף.

"מטרת הביקור של נתניהו בוושינגטון וההצהרות שלו שם היא לשווק באופן פומבי את ביסוסה של מדינה יהודית קיצונית-גזענית המהווה את הסכנה הגדולה ביותר של העם הפלסטיני ושל האזור", הוסיף ברהום. "הצהרותיו והבעות התקווה של אובמה נועדו להטעות את דעת הקהל העולמית אודות תמיכתה של ארה"ב בהמשך קיומה של ישות גזענית זו".

חמאס קרא לרשות הפלסטינית להתגבר על כל הקשיים ולהציב בראש סדר העדיפויות את חיזוק החזית הפנים-פלסטינית. "כל חזרה למשא ומתן עם ישראל מסכנת את הסוגיה הפלסטינית ואת זכויות העם הפלסטיני. משא ומתן ייתן גושפנקא אמיתית להימצאותה של מדינה יהודית גזענית-קיצונית על חורבות זכויות העם הפלסטיני".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אמש כי דבריו של אובמה בזכות פתרון שתי המדינות "מעודדים". אבו רודיינה ציין כי דברי נתניהו במסיבת העיתונאים המשותפת עם אובמה "מאכזבים". לדבריו, "אנו ממתינים לפגישת אבו מאזן-אובמה בסוף החודש, על מנת לדעת מהי עמדת האמריקאים וזאת כדי לגבש מדיניות ערבית אחידה אל מול המדיניות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully