וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: טיפול רפואי לפי דרישה גנטית

טלי גולדשטין

19.5.2009 / 9:55

פרוייקט שמטרתו ליצור מיפוי מקיף של ההבדלים הגנטיים בין אדם לאדם העלה תוצאות ראשוניות פורצות דרך המקדמות את המחקר הגנטי

האפשרות של טיפול רפואי אישי, המבוסס על הפרופיל הגנטי של חולים הפך למציאותי יותר עם גילוי מיליוני דרכים חדשות בהן הדי-אן-איי יכול להשתנות מאדם לאדם. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, יוזמה שמטרתה ליצור מיפוי מקיף של ההבדלים הגנטיים בין אדם לאדם העלתה תוצאות ראשוניות פורצות דרך, שכבר עתה קידמו את המחקר הגנטי של מחלות לב, סוכרת וסרטן.

בשלב הראשון של הפרוייקט הבינלאומי "אלף הגנומים" זוהו כ-11מיליון דרכים חדשות בהן משתנה הגנום האנושי, מספר כפול ממה שהיה ידוע עד כה. החוקרים כבר החלו לבדוק משתנים אלו כדי למצוא את הקשר למחלות שונות.

המחקר החדש צפוי להאיץ את פיתוח התרופות ואת שיטות האבחון ולסלול את הדרך לעידן של רפואה מוזמנת מראש, במסגרתה הטיפול ומניעת המחלות מעוצבים בדיוק לפי הגנים האישיים של החולה. היעד הסופי של הפרוייקט הוא שהרופאים יוכלו להשתמש בדי-אן-איי החולים כדי לחזות מחלות ולנסות ולצמצם את הסכנות לבריאותם, כמו גם לרשום את התרופות הבטוחות ביותר והיעילות ביותר בעבור אותו חולה. הפרוייקט הכרחי על מנת להפוך את החלום המדעי הזה למציאות וכדי להעניק למדענים מדד מקיף של הקוד הגנטי.

מעל ל-99% משלושה מיליארד מיליוני זוגות הנוקליאוטידים היוצרים את סליל הדי-אן-איי הכפול זהים בכל אדם, ורק חלקיק זעיר משתנה מאדם לאדם. שינויים אלו הם המשפיעים על רמת החשיפה השונה של כל אדם למחלות מסוימות. "כדי לדעת כיצד משתנים גנטיים משפיעים על מחלות, עלינו לדעת מהם המשתנים. הפרוייקט יסייע מאד באספקת מידע זה", אמר פרופסור פיטר דונלי מאוניברסיטת אוקספורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully