וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית להגנת עדים תקום כבר בשנה הבאה"

פנחס וולף

19.5.2009 / 9:29

השר לביטחון פנים הופיע בפני הוועדה לביקורת המדינה ואמר כי תוך שנה ייקלט בתוכנית העד הראשון. המבקר: "להגדיל תקציב המשטרה"

ערוץ הכנסת

(ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ענת ברק)

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) אמר הבוקר (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת כי נתן הוראה להקים בישראל רשות להגנת עדים, וכי כבר ב-2010 ייקלט בה העד הראשון. אהרונוביץ' אמר כי הגנת עדים היא "חוליה חלשה, אשר חייבת לתת הגנה לאנשים שמעידים מול משפחות הפשע", וכי בכוונתו להכפיל את צוותי המשימה, "גם אם זה יהיה כרוך בכך שאקח תקציב מאגפים אחרים", לדבריו.

המצוקה התקציבית בה נמצאת המשטרה קיבלה בוועדה ביטוי כאשר מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, הגדיר במהלכה את הגדלת תקציב המשטרה כ"צורך השעה". לינדנשטראוס הסביר כי "הממשלה החליטה בסוף 2003 להעמיד את המאבק בפשיעה בראש סדר היום הלאומי, דבר הדורש הקצאת משאבים".

אהרונוביץ' אמר בתגובה לדבריו של המבקר כי בכוונת משרדו ליישם את דו"ח המבקר במלואו, על כל מה שנאמר בו. "אני שמח שהמבקר שותף לדעתי שאני חסר תקציב במשרד", אמר אהרונוביץ'. "עם הכלים המעטים שיש ברשותי אעשה הכל כדי לקיים את הדו"ח, אבל קיימת מצוקה תקציבית".

בתוך כך אמר בוועדה מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, כי למשטרת ישראל "יש תוכנית רב שנתית ברורה להתעצמות מול הפשיעה המאורגנת. טיפול בארגונים אלה זה לא 'זבנג וגמרנו', אלא תהליך של שנים שדורש הרבה מאוד אנשי מקצוע". עוד הוסיף רנ"צ כהן כי ב-2008 נרשמה במשטרה "סדרה של הישגים בלוחמה בכל תחומי הפשיעה בהשוואה ל-2006".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully