וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר לנו מידע על פצצות הגרעין בפקיסטן"

19.5.2009 / 4:52

על רקע הלחימה בין צבא פקיסטן לטליבן אמר ראש ה-CIA כי הארסנל הגרעיני במדינה "בטוח למדי" אך הודה: לא ידוע לנו מיקום כל פצצות הגרעין

ראש ה-CIA לאון פנטה, אמר הלילה (שלישי) כי קהילת המודיעין האמריקאית לא מודעת למיקום המדויק של כל המאגר הגרעיני בפקיסטן. על רקע המתקפה שמנהל הצבא הפקיסטני נגד הטליבן והחששות שהארגון המוסלמי הקיצוני ישים את ידיו על ראש נפץ גרעיני, אמר פנטה כי הארסנל הגרעיני הפקיסטני "בטוח למדי". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

"בכנות, אין לנו מודיעין היכן בדיוק ממוקמים כל ראשי הנפץ הגרעיניים אבל אנחנו כן עוקבים אחר ההתנהלות הפקיסטנית", אמר פנטה בכנס בלוס אנג'לס.

בתוך כך, האו"ם מעריך כי מספר הפליטים שנעקרו מבתיהם במהלך סבב הלחימה האחרון בין צבא פקיסטן לכוחות הטאליבן עלה ל 1.4 מליון בני אדם. אמש אמר ראש הסוכנות לעניינים הומניטאריים באו"ם ג'ון הולמס כי המצב במדינה "נפיץ ומשתנה במהירות".

הפליטים נעקרו מבתיהם שבמחוז סוואט בפקיסטן לאחר שהצבא פתח במתקפה על כוחות הטליבן, במטרה לבלום את התפשטותו במדינה. הולמס ציין כי נדרש בדחיפות סיוע כלכלי נרחב בהיקף של מאות מליוני דולרים על מנת להתמודד עם המצב שנוצר עם פרוץ הלחימה.

לדברי בכיר האו"ם, מספרם הכולל של הפליטים מאז אוגוסט עולה על שני מליון בני אדם. "זהו בפירוש אתגר הומניטרי גדול לממשל הפקיסטני ולכל סוכנויות הסיוע. כולנו מגבירים את מאמצינו ואת הנוכחות שלנו ואני צופה שפנייה מחודשת לגיוס משאבים כלכליים מהקהילייה הבינלאומית תפורסם על ידינו עוד השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully