וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת גן יואשם בקבלת שוחד

עדי שמחוביץ

18.5.2009 / 23:08

כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירה של שוחד יוגש בקרוב נגד צבי בר, ראש עיריית רמת גן בשל מעורבותו ב"פרשת החניונים"

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום לראש עיריית רמת גן, צבי בר על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירה של שוחד במה שכונה "פרשת החניונים".

פרשת החניונים החלה בשנת 2003, כאשר עלה חשד שראובן גרוס, הידוע כ"מלך החניונים", שיחד בכירים בחברה העירונית "אחוזות החוף" וחברי מועצת עריית תל אביב. גרוס, המפעיל חניונים רבים בתל אביב, נחשד כי נתן שוחד וטובות הנאה לבכירים ב"אחוזות החוף" תמורת מידע וסיוע בזכייה במכרזים להפעלת חניונים.

נגד גרוס הוגש בשנה שעברה כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הפרת אמונים, מתן שוחד ושיבוש הליכי חקירה. בנוסף לגרוס, הוגשו כבר כתבי אישום נוספים נגד יעקב מאיר שהיה מנכ"ל "אחוזות החוף", ד"ר דן קורן שהיה יו"ר דירקטוריון החברה, חבר מועצת עיריית תל-אביב ישעיהו דרורי וסגן ראש העירי לשעבר נתן וולוך.

בשנת 2004 נחקר בר לראשונה בפרשה בחשד כי גרוס נהנה מהטבות במכרזים גם ברמת גן. בסוף שנת 2008 נחקר בר באזהרה בחשד ללקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נחקר אך הוא בפרשה בשנת 2005 בחשד שקיבל תרומות לבחירות, שוחד וטובות הנאה.

חקירת המשטרה גלשה גם לערים נוספות. ראש עריית חיפה, יונה יהב, נחקר בחשד שקיבל מגרוס תרומות למסע הבחירות בתמורה לעזרתו בקבלת מכרז להפעלת חניון גדול במרכז הכרמל. בספטמבר הודיעה עו"ד אביה אלף מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה על סגירת התיקים נגד חולדאי ויהב בעילה של היעדר ראיות מספיקות.

מעריית רמת גן נמסר הערב בתגובה: "אנו מופתעים לנוכח ההחלטה שנתקבלה. אם אכן כך הוא, הרי שזו החלטה תמוהה והזויה, בדיוק כפי שהייתה בזמנו ההחלטה לחקור את ראש העיר, חקירה שעד היום כלל לא ברור מדוע התקיימה. ידענו שהכול הסתיים זה מכבר, שכן לא רק שראובן גרוס מעולם לא נתן ולא קיבל דבר מעיריית רמת-גן והעומד בראשה, יתרה מכך, זמן רב לפני שהחלה הפרשה הורה ראש העיר להגיש תביעה כנגד גרוס בגין חריגה שנתגלתה בעסק פרטי שלו בעיר.ראש העיר יתמודד עם כל החלטה ועדיין מאמין כי רק הצדק ינצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully