וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנכה לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית

עומר רבין

18.5.2009 / 21:04

הלשכה המשותפת נחנכה במעמד שליח הקוורטט טוני בלייר, אשר קרא להסיר את מגבלות התנועה של אנשי עסקים בגדה המערבית

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית נחנכה היום (שני) בערב גאלה מיוחד בתל אביב במעמד שליח הקוורטט טוני בלייר, סגן ראש הממשלה סילבן שלום, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר וראשי המשק הישראלי והפלסטיני, (בהם שרי אריסון, עפרה שטראוס ואחרים).

בפתח הערב אמר שלום: "אני שמח להיות כאן הערב, מספר רגעים לאחר שראש הממשלה סיים את פגישתו עם הנשיא בוש", לאחר קול צחוקם של הנוכחים תיקן עצמו שלום ואמר "הנשיא אובמה". בהתייחס להקמת הלשכה אמר שלום: "אנחנו יוצרים היום היסטוריה, אני מאמין בכנות שניתן ליישם שלום עם הפלסטינים – לא רק שלום כלכלי, אלא פוליטי ומדיני באופן מקביל. פרויקטים שכאלה יכולים ליצור רווחה בקרב הציבור הפלסטיני, אשר תוביל את המשטר לפשרות שיאפשרו לסלול את הדרך להסכם עם ישראל. אנשי העסקים הפלסטינים שהגיעו לכאן הערב נושאים רצון כן ואמיתי להתקדם לכיוון של שלום ודו קיום. עלינו לעזור ולסייע לכוחות החיוביים על מנת להחליש את אלה השליליים".

בהתייחס לאיום האירני אמר שלום: "הדיאלוג המשותף ומעורבותו של שליח הקוורטט בלייר יסייעו לנו גם בפיתוח קשרים עם מדינות אחרות בכדי להגדיל את השפעת המערב לעומת ההשפעה האירנית, המבקשת להרחיב את שליטתה באזור. אסור לתת יד למשטר השיעי הקיצוני ונוכל לנצח אותו רק ביחד".

"לאמץ גישה חדשה"

טוני בלייר קרא בחניכת הלשכה להסיר את מגבלות התנועה של אנשי עסקים בגדה המערבית. לדבריו, "יש לאמץ גישה חדשה שתסיר את המגבלות על תנועה של אותם אנשים בעלי רצון לשיתוף פעולה ובצעידה משותפת לעתיד טוב יותר להם ולילדיהם". בלייר הוסיף כי הכלכלה היא יסוד חשוב בבניית תהליך שלום אזורי: "כשבאים מן החוץ ומסתכלים על האזור רואים שמדובר באזור קטן שבו אנשים תלויים זה בזה, ובכדי להצליח חייבים לשתף פעולה. הפוטנציאל הוא אדיר".

עוד אמר כי "יש רצון אמיתי בשני הצדדים ליישם את העקרונות של כבוד הדדי והיעדר תלות – יצירת הזכות של כל צד לעצב את עתידו באופן עצמאי. ההתפתחות הכלכלית היא זו שיוצרת את ההזדמנויות האלה והיא זו שתאפשר להסכם שלום להחזיק מעמד. עלינו לוודא שרצון הרוב בשני הצדדים לשלום הוא זה שינצח – שהבנייה וההתפתחות יגברו על ההרס, שניקח דוגמא מהצעירים שרוצים לחיות זה לצד זה בשלום ולא מאלה המביטים לאחור בזעם וברגשות נקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully