וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלגיאט של מורין דאוד

טלי גולדשטין

18.5.2009 / 20:13

עיתונאית הניו יורק טיימס הואשמה בגניבה ספרותית מהבלוג הפוליטי של ג’וש מרשל. למרבה האירוניה דאוד חשפה בעבר פרשייה דומה

העיתונאית זוכת פרס פוליצר מורין דאוד, כותבת טורים בעיתון היוקרתי ה"ניו יורק טיימס" הואשמה היום (שני) באחד מהפשעים החמורים ביותר בעולם הכתיבה: גניבה ספרותית. בטורה שהתפרסם אתמול בעיתון, תקפה דאוד את עמדת סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני לגבי עינויים. במאמר נכתב: "אם מטרת העינויים היתה למנוע מתקפות טרור, מדוע אם כן נראה שהם התרחשו בעיקר בתקופה בה תומכי בוש חיפשו דרכים להצדיק את הפלישה לעירק?" פסקה זו מועתקת מילה במילה (באנגלית כמובן) מהבלוג המפורסם Talking Points Memo של אחד הבלוגרים הארסיים ביותר כיום, ג'וש מרשל.

בבלוג שלו משבוע שעבר, מופיעה פסקה זהה כשההבדל היחיד הוא בשינוי המילים "אנו" ל"תומכי בוש". באמצעות הבלוג TPM חשף מרשל שחיתויות שונות בזירה הפוליטית, בהן גם פרשייה מתקופת כהונת בוש, במסגרתה פוטרו כמה עורכי דין של המדינה ב-2007 על רקע מניעים פוליטיים.

מרשל הגיב לגניבה הספרותית באלו המילים: "אני בעד 'העתק והדבק'. כבלוגר אני עושה זאת כל הזמן, אך אני תמיד נותן קרדיט. אם זוהי לא גניבה ספרותית ממדרגה ראשונה של כותבת ה"ניו יורק טיימס", אז אני גבר נשוי באושר, סטרייט עם ארבעה ילדים, שני כלבים, אשה שניה יפה ופילגש צעירה מהצד". רק כדי לסבר את האוזן, מרשל אכן נשוי, יש לו שני בנים וכלב.

דאוד פרסמה את הגנתה העצמית בבלוג המתחרה "האפינגטון פוסט". לדבריה, אין היא קוראת בקביעות את הבלוג של מרשל. היא קיבלה את הרעיון לאחר שדיברה עם ידיד, שחשבה לתומה כי הוא המקור הראשוני. "ידידי כנראה קרא את ג'וש מרשל ולא הזכיר זאת באוזני", כתבה. העיתון מיהר לתקן את הטעות.

דאוד עצמה חשפה ב-1987 פרשיית גניבה ספרותית בפוליטיקה. ג'ו ביידן, בזמנו סנאטור מדלוואר וכיום סגן הנשיא, העתיק נאומים שנשא ניל קינוק, אז מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה. למעשה, בעקבות החשיפה שלה, פרש ביידן מהמרוץ לנשיאות ב-1988.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully