וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: יום הולדת שמח, אדוני הנשיא

טלי גולדשטין

19.5.2009 / 9:05

מרילין מונרו הקדישה לנשיא קנדי ברכה מיוחדת. הנרי ה-8 הוציא להורג את אשתו השנייה והולדת מלקולם X בישרה את בואם של הפנתרים השחורים

מרילין מונרו מאחלת מזל טוב לקנדי

ג'ון פ. קנדי, נשיא ארה"ב בשנים 1961-1963, ניהל פרשיות אהבים עם שורה של נשים כשהיה נשוי לג'קלין בובייה. הרומן המדובר ביותר היה לכאורה הרומן שניהל עם כוכבת הקולנוע והבלונדינית האולטימטיבית מרילין מונרו. הספקולציות על הרומן גברו לאחר הופעתה הפרובוקטיבית של מרילין במסיבת יום ההולדת של קנדי ב-19 במאי 1962, שנערכה במדיסון סקוור גרדן שבניו יורק. המסיבה זכורה במיוחד הודות לשיר "יום הולדת שמח" ששרה מונרו לנשיא בסגנון מפתה במיוחד לעיני משפחתו וחברים ואמריקה כולה.

מרילין מונרו, שנולדה תחת השם נורמה ג'ין בייקר, מתה ב-5 באוגוסט 1962, בגיל 36, בביתה שבקליפורניה. מותה מיוחס למנת יתר של סמי הרגעה בשילוב עם אלכוהול – קוקטייל לו היתה מכורה זמן רב. מעורבותה עם משפחת קנדי (מונרו ניהלה ככל הנראה רומן גם עם התובע הכללי ואחיו של קנדי, בובי) היוותה כר פורה לתיאוריות קונספירציה לגבי מותה, שכללו בין שאר הזדהות פוליטית עם קומוניזם.

ב-1972, השחקנית ורוניקה האמל ובעלה הפכו לבעלים החדשים של בית מונרו בברנטווד. כשהשניים שכרו קבלן להחליף את הגג ולעצב את הבית מחדש, גילה הקבלן מערכת האזנה משוכללת שהתפרשה על חדרי הבית כולם. מערכת זו תאמה מערכות אחרות בהן השתמש בימים הם ה-FBI .

ככל הנראה, מרילין מונרו היתה נתונה תחת מעקב קבוע. אחרי הכול, היא הסתובבה בחברתם של תומכי קומוניזם כגון המחזאי ארתור מילר (שהיה גם אחד מבעליה). למעשה, מונרו לא יכלה לעשות כלום מבלי שהדבר יגיע לאוזניו של ג'יי אדגר הובר, ראש הבולשת הפדרלית ה-FBI בין 1924-1972. הובר הידוע בין השאר במאבקו הבלתי נלאה בקומוניזם ובהשפעותיו בתוך ארצות הברית. ב-1962, בעודו עסוק במאבק במתנגדי המלחמה בווייטנאם ובאויביה הנוספים של ארה"ב מסביב לעולם, חלקם פרי דמיונו הקודח, מצא לו הובר מטרה חדשה: שחקנית אבודה בשם מרילין מונרו.

ראיות אלו היו מנגינה ערבה באוזני תומכי תיאוריית הקונספירציה שלפיה מונרו נרצחה על ידי הממשל בשל נטייתה הפוליטית. אפשרות אחרת שלא חמקה ממוחם הקודם היא האפשרות שמונרו נרצחה כי הפכה פשוט לנטל מביך על משפחת קנדי, שרצו להיפטר ממנה בשקט. לפי מקורות שונים, נפגשה ג'קי, אשתו של הנשיא, עם מונרו במלון "פייר" בניו יורק כדי ללבן את ה"בעיה" שנוצרה. מונרו סירבה לשתף פעולה והיתה בטוחה כי היא תהפוך לאשתו הבאה של קנדי. בדומה לפרשיות מוות מסתוריות אחרות, אחת מהן היא ההתנקשות בחיי קנדי עצמו, מי יודע מה באמת התרחש באותו לילה טרגי שבסופו נמצאה גופתה של מונרו בתחתית הבריכה?

אירועים נוספים

1536 - אן בולין, אשתו השניה של המלך הנרי השמיני עלתה לגרדום וראשה נערף בגין ניאוף, בגידה וגילוי עריות. כל זאת כדי לפנות מקום לאשתו השלישית של המלך.

1897 - הסופר אוסקר וויילד שוחרר מכלא "רידינג" לאחר שהיה כלוא שנתיים בגין "התנהגות לא מוסרית", כלומר: היותו הומוסקסואל, דבר שהיה מחוץ לחוק באנגליה בשל המאה ה-19

1980 - תשעה בני אדם נהרגו לאחר שהר הגעש סנט הלנה התפרץ במדינת וושינגטון

1999 - אזרחי קרואטיה מצביעים במשאל עם הקורא לעצמאות המדינה

באו לעולם

הו צ'י מין (1890-1969) - ממייסדי וייטנאם ומנהיג המפלגה הקומוניסטית הווייטנאמית

מלקולם אקס (1925-1965 ) - מנהיג מוסלמי ופעיל אמריקאי למען זכויות השחורים בארה"ב

פול פוט (1925-1998 ) - עריץ קמבודי שהיה מנהיג תנועת ה"ח'מר רוז'" ששלטה בקמבודיה בשנים 1975 עד 1979

נורה אפרון (1941 - ) - אשת אשכולות הוליוודית. כתבה תסריטים מצליחים. "כשהארי פגש את סאלי" ו"נדודי שינה בסיאטל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הלכו לעולמם

נתניאל הות'ורן (1804-1864) - אחד מהסופרים האמריקאים החשובים ביותר. "אות השני"

אוגדן נשא (1902-1971 ) - משורר אמריקאי הידוע בשירה קלה אך משעשעת

ז'קלין קנדי אונסיס (1929-1994) - אשתו של הנשיא ג'ון קנדי ולאחר מכן של איל ההון היווני אונסיס. אייקון אופנה לדורי דורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully