וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה לפועל מתרחקת מהבית שלכם

עדי שמחוביץ

18.5.2009 / 16:12

הרפורמה בהוצאה לפועל נכנסה לתוקפה: אנשי הוצאה לפועל לא יוכלו להחליט על פינוי דיירים או לעצרם מבלי שאלו יקבלו ייצוג משפטי

חדשות טובות לבעלי החובות, החל מהשבוע לא יוכל רשם ההוצאה לפועל להחליט על פינוי או על מעצר של חייבים מבלי שאלו יקבלו ייצוג משפטי. התיקון לחוק ההוצאה לפועל שנכנס כאמור השבוע לתוקפו, קובע כי חייבים יהיו זכאים לפנות לאגף הסיוע המשפטי על מנת לקבל ייצוג משפטי טרם תתקבל החלטה בעניין פינוי מדירתם או מאסרם.

עד לתיקון החוק, בהוצאה לפועל היו רשאים לתת החלטה בעניין מאסר או פינוי של חייב מדירתו בלי שהוא יהיה מיוצג על ידי עורך דין, התיקון לחוק קובע כי רשם ההוצאה לפועל לא רשאי לתת החלטה בשני עניינים אלו אם החייב אינו מיוצג על ידי עורך דין. אייל גלובס, ראש האגף לסיוע משפטי אמר כי מדובר בתיקון לחוק המעגן את זכותו החוקתית של החייב לקבל ייצוג משפטי: "אנו צופים שיהיה גידול ניכר בכמות הבקשות לסיוע משפטי בנושאים אלו". ברבעון הראשון של שנת 2009 טיפל האגף לסיוע משפטי בלמעלה מ- 5,200 בקשות לקבלת סיוע משפטי בתחומי ההוצאה לפועל ופשיטות הרגל.

הרפורמה בהוצאה לפועל ותיקון חוק ההוצאה לפועל היתה יוזמה של שר המשפטים הקודם, פרופ' דניאל פרידמן. העיקרון המנחה את הרפורמה הוא הגברת יעילות מערכת ההוצאה לפועל והעלאת אחוזי גביית החובות הנגבים באמצעותה, תוך איזון בין זכויות הזוכים וזכויות החייבים. הרפורמה כוללת שינויים נוספים ובהם, הרחבת היכולת לקבל מידע על החייב, הטלת מגבלות על החייב, צמצום מאסרים של חייבים, הבטחת קורת גג לחייב ובני משפחתו לאחר פינוי מדירת מגוריהם, הקמת מסלול גביה מקוצר והרחבת סוגי המיטלטלין שאינם ניתנים לעיקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully