וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רון סיפר שסטר לרוז והכניס אותה לתיק"

עדי שמחוביץ

18.5.2009 / 11:14

נמשך משפטם של רוני רון ומארי פיזאם, כאשר היום העידו שוטרים בכירים על חקירתו של רון. "גם עכשיו אני לא בטוח מה הגירסה שלו"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, נמשך היום (שני) משפטם של רוני רון ומארי פיזאם הנאשמים ברצח הילדה רוז. בדיון היום העידו מספר קציני משטרה, ביניהם מפקד מרחב השרון במשטרה, קובי כהן. כהן אמר בעדותו כי "מאוד נדיר שאני משתתף בחקירה של חשוד, אבל גם האירוע היה מבחינתי אירוע מאוד חריג".כהן סיפר כי "רון דיבר בחקירה על כך שהסתובב אחורה, נתן לרוז סטירה ולאחר מכן הכניס אותה לתיק".

סניגורו של רון, עו"ד גיל פרידמן, שאל את כהן אם הבטיח לרון שאם יספר היכן הגופה תשחרר המשטרה את זוגתו מארי. כהן אמר שהוא לא מכיר שום הבטחה: "אני לא מכיר את הנושא הזה אבל מניסיון שלי כחוקר במהלך חקירה יכולים להיות דברים כאלה".

עד נוסף שהעיד היום, רון גרטנר, מפקד משטרת נתניה, חקר את רון בלילה הראשון עוד טרם נחקר על ידי מפקד המחוז, וסיפר כי בשעות הערב המאוחרות הגיע לידיעתו הסיפור של ילדה שנעלמה באירוע חריג. הוא הוסיף כי החל לתשאל את רון ולאחר מכן ביצעו עימות בינו לבין מארי. לפנות בוקר כבר יצאו עם רון לירקון כדי שיצביע על הנקודה בה זרק את התיק. גרטנר אמר כי רון סיפר שהנקודה היתה ליד מסעדה בגדה הימנית, לצד מזח מעץ. יש לציין כי הגופה נמצאה כ-500 מטר משם.

גרטנר הוסיף כי בתשאול הראשוני רון סיפר שהרג את הילדה ואמר "הילדה ישנה. הנחתי אותה בתיק. סגרתי את התיק בריץ'-רץ' וזרקתי לירקון". הוא חזר על גירסתו ואמר "זה תיק גדול, ילדה קטנה, דחסתי אותה בין הבגדים". המפקד הוסיף שהיה עליו לחץ רב להגיע לילדה וכי לאורך החקירה הבינו במשטרה שרון מנסה להגן או לחפות על מארי ושהיה לו חשוב שהיא תשוחרר.

עד נוסף, רכז מודיעין בכלא ניצן שמעון אונגר, סיפר שגם בחקירות מאוחרות יותר חזר רון על הגירסא שלא התכוון להרוג את הילדה. סנגורו של רון טען כי במשטרה הבטיחו לרון שאם יספר היכן הגופה יאחדו את שתי בנותיו הקטנות עם מארי. רס"ר איתן שיינמן, חוקר בימ"ר, אמר בעדותו בהתייחסותו לשינויים הרבים בגירסאות של רון כי "גם עכשיו אני לא בטוח בגירסה של רוני רון".

"פחדתי שרוני ירביץ לי"

בתמלולי חקירה שהוקראו במשפט נשמע רוני רון אומר: "אני מצטער שפגעתי בילדות ובאימן ואני מבקש סליחה ומחילה ממשפחתי. סליחה, סליחה, סליחה". מארי סיפרה כי היא ורוז היו קרובות. "החלק שלי באשמה הוא שלא הבנתי את הבת שלי ואת הקושי שלה, פחדתי מרוני, פחדתי שירביץ לי".

מירה קרני נציגת המועצה לשלום הילד אמרה בעדותה כי ויויאן יעקב יצרה קשר עם המועצה ב-17 ליולי וסיפרה על רוז ועל ההרכב המשפחתי יוצא הדופן שלה. "היא אמרה שהיא חוששת שמשהו קרה לה, שאולי שמו אותה בפנימיה של ילדים אוטיסטים. היא מאוד דואגת לילדה שאמה מארי מזניחה אותה מאז שנולדו שתי הבנות הנוספות". כמו כן אמרה ויויאן כי רוני נוהג באלימות כלפי הילדה, שהוא גורר אותה על הרצפה ונועל אותה בשירותים. "הילדה בריאה ואין צורך לשים אותה במסגרות מיוחדות וההורים בעצם נטשו אותה", אמרה יעקב. לדברי קרני יעקב ביקשה להעביר את המידע בעילום שם עקב פחדה מרון שעלול להיות אלים כלפיה.

הסנגורית של רון, עורכת הדין יפעת כץ, אמרה כי מצבו הנפשי של רון אינו פשוט. "יחד עם זאת הוא עומד על כך שלא היתה לו כוונה להרוג את הילדה והוא מביע חרטה. הוא כואב על התוצאה ורואה בילדה כביתו". הסנגורית של מארי פיזם, רוויטל סוויד אמרה כי "מתלונתה של ויויאן למשרדי הרווחה עולה תמונה עגומה המצביעה על כך שמארי חייתה עם אדם שאפילו אימו פחדה ממנו. מארי לעולם לא היתה אלימה כלפי בתה אלא להיפך. מי שהיה אלים הוא רון. אין ספק שמארי לא הצטיינה באימהות אך בוודאי לא רצתה במותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully