וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לא היתה חלופה לעסקת החבילה במשק"

18.5.2009 / 10:55

שר האוצר נשא דברים בפני ועדת הכספים של הכנסת והגיב למבקרים על עסקת החבילה במשק: "חלק מהביקורת מוצדקת, החלופה לתוכנית היא מיתון ואבטלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר האוצר יובל שטייניץ נשא היום (שני) דברים בפני ועדת הכספים של הכנסת. שטייניץ הבהיר לחברי הוועדה כי "אם ננהג נכון, אנחנו מאמינים שנוכל לצאת מהמשבר כבר במהלך שנת 2010". שטייניץ ציין כי "אתמול התפרסמו נתוני הרבעון במשק. מי שלא הבין עד אתמול, אמור להבין מה גודל המשבר".

שר האוצר הסביר את דבריו ואמר: "אנחנו עדיין לא רואים את כל ההשפעות של המשבר העולמי, אבל אתמול פורסמו הנתונים: התכווצות של 3% בתמ"ג וירידה של 46% בייצוא בקצב שנתי. זה היה מדאיג כל מדינה, אבל על אחת כמה וכמה בישראל, שהיא מדינה מוטת יצוא".

שטייניץ הגיב על הביקורת שהושמעה על התקציב ועיסקת החבילה עם ההסתדרות: "היתה הרבה ביקורת על תהליך אישור התקציב וחלק ממנה הייתה מוצדקת. במבחן התהליך יש מקום לשיפורים. חלק מהבעיות נובעות מהעובדה שעשינו את הבלתי אפשרי בתוך מספר שבועות ונפיק את הלקחים. האם היה מוטב להישאר במצב שבה אין עסקת חבילה ואין שקט תעשייתי ואין שילוב ידיים ממשלה, הסתדרות-עובדים-מעבידים? התשובה היא שהעסקה חשובה מאוד להתמודדות עם המצב. הניסיון להדביק תווית שלילית לאנשי האוצר הוא לא לגיטימית".

"מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלי זה למנוע מעשרות אלפי ישראלים להיכנס למעגל האבטלה, לא רק בגלל המחיר הנורא שהם משלמים אלא גם בגלל שזה יוביל לשבר בחוסן החברתי-כלכלי ובסוף גם הביטחוני של מדינת ישראל".

"אנחנו באמת בעת חירום"

שטייניץ אמר, כי במסגרת מאבק הממשלה באבטלה תורחב תוכנית ויסקונסין ותוקם קרן למפעלים בפריפריה. שטייניץ הוסיף כי כפי שהובטח בתוכנית הכלכלית, תאופשר הפרטה של קרקעות. "הגיע הזמן שאותם מאות אלפי משפחות שבנו את בתיהם אבל הם רשומים במינהל, יקבלו בעלות על הקרקעות שלהם. מדובר רק בקרקעות בישובים עירוניים ולא בשטחים ירוקים או חקלאיים".

שטייניץ אמר, כי "כבר ב-2010 נוציא להנפקה את נמל אילת ו-15% מנמלי חיפה ואשדוד ויש לכך הסכמה עם ההסתדרות".

שטייניץ פנה לחברי הוועדה בסיום דבריו ואמר: "בחודשים הקרובים אתם חייבים לסייע. אם לא תהיה התגייסות אמיתית לכך ואחרי הויכוחים והמחלוקות לא נוכל להציל את המשק והכלכלה ואת התעשייה והעובדים - זה יהיה חבל מאוד. זו לא תקופה רגילה. אנחנו באמת בעת חירום".

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני אמר בישיבה, כי "ההידברות שהייתה עד עכשיו עם ההסתדרות והמעסיקים היא לברכה. מציאות של שביתות במשק כשהתקציב עובר - הייתה רעה מאוד. עכשיו אני מבקש את ההידברות עם חברי הכנסת בוועדת הכספים. ראוי לדחות את הנושא של ההפחתה במס ההכנסה לעוד שנה או שנתיים. אי אפשר מצד אחד להעלות את המע"מ ולהוריד את מס ההכנסה. יש דברים שפוגעים בסופו של דבר בשכבות מאוד מסויימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully