וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לדוקרו של צחי בשה

איילה חננאל

18.5.2009 / 12:06

רון תורג'מן הורשע על פי הודאתו בדקירתו של בן ה-18 במהלך קטטה לפני כשנתיים. גזר דינם של המורשעים האחרים בעוד שבועיים

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

"זה לא משנה אם הוא יקבל 200 שנה או 300 שנה בכלא – זה לא יחזיר את הבן שלי". כך אמר היום (שני) שלמה בשה, אביו של צחי שנרצח לפני שנתיים, בתגובה על העונש שנגזר על רון תורג'מן שהורשע בהריגה. האב ציין שמשפחתו קיבלה את עסקת הטיעון כדי לסיים את הפרשה במהירות. השופט שיבח את משפחת בשה ואמר כי התנהגותה במהלך המשפט היתה "אצילית".

בית המשפט המחוזי גזר היום עשר שנות מאסר בפועל על תורג'מן, שהורשע בהריגת בשה במהלך קטטה ביולי 2007. בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון ובנוסף גזר על תורג'מן שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי של 50 אלף שקלים למשפחתו של בשה.

בשה, בן 18 מראשון לציון, נדקר למוות במהלך קטטה שאירעה בעיר בין שתי קבוצות של צעירים. שני צעירים נוספים נפצעו באירוע. בעניינם של שני המורשעים הנוספים, ניר סרור ותומר פינטו, החליט בית המשפט לדחות את ההחלטה בשבועיים.

תורג'מן, סרור ופינטו הורשעו בדקירתו של בשה על פי הודאתם ובמסגרת הסדר טיעון. תורג'מן וסרור הודו והורשעו בהריגה ואילו פינטו הודה והורשע בעבירה של תגרה בלבד.

יומיים לאחר הקטטה, הסגיר עצמו תורג'מן למשטרה. ביום שישי שעבר התיר בית המשפט לפרסם את הקלטות המתעדות את חקירתו של תורג'מן, בהן תועדו החוקרים כשהם מקללים ומשתמשים בהטעיות ובלחץ נפשי.

"התנהגות החוקרים אינה מתקבלת על הדעת"

עו"ד קרן לוי שייצגה את המדינה ציינה כי "חומרת ההתנהגות העבריינית של הנאשם בולטת וברורה על פניה ולנוכח תוצאתה האיומה מתגמדות נסיבותיו האישיות של תורג'מן שהיה בעת המקרה רק בן 18 ונעדר עבר פלילי". לוי אמרה שהסדר הטיעון הושג מפני "שהתגלעו קשיים ראיתיים לא מבוטלים בהוכחת כתב האישום המקורי אשר ייחס לו עבירת רצח".

הסנגור, עו"ד אבי אודיז, הסביר כי האירוע קטע גם את מהלך חייו של תורג'מן שהתכוון לשרת ביחידה צבאית מובחרת. אודיז ציין כי משפחתו של תורג'מן ידעה סבל רב כאשר אחיו הגדול נפצע קשה בקרב בלבנון ואף קיבל את עיטור העוז. "המשפחה נאלצה להתמודד עם קשיי השיקום של האח ואז נפל עליה האירוע הנוכחי", אמר אודיז.

השופט עודד מודריק קיבל את הסדר הטיעון וציין בפסיקתו כי חכך בדעתו היטב את הנושא. "העובדה שצעירים מחונכים ונורמטיביים יוצאים לעימות מצוידים בסכינים תוך כוונה להשתמש בהם היא דבר שהדעת מתקשה לעכל", אמר.

מודריק התייחס גם לתמלילי החקירה שחשפו את דרכי החקירה הבוטות בהן השתמשו החוקרים ואמר: "המשפט חשף גם את התנהגות החוקרים שפגעה בזכויות הנחקר. החוקרים ביקשו לכוון את תגובות הנאשם כרצונם בדרך של השפלה ועלבון. ברור שהחוקרים ראו לנגד עיניהם תכלית של חשיפת פשע חמור, אלא שלא ניתן להסכים עם דרכים ככאלו גם לשם חשיפת מבצע הפשע. במקרה דנן, כך מתברר בסופו של דבר מאמצי החוקרים כוונו כלפי מי שאכן היה אחראי אולם מי יבטיחנו שבנסיבות אחרות יועילו מאמצי חקירה מעין אלה להוציא מפי חף מפשע הודאה שלא לו".

בעניינם של שני הנאשמים הנוספים, סרור ופינטו, החליט בית המשפט לדחות את ההחלטה בשבועיים מאחר שלטענת סנגוריהם של הנאשמים, אבי אודיז וירום הלוי, לא הפקידה משפחתו של סרור את פיקדון הפיצוי בשווי 50 אלף שקלים שהיווה תנאי להסדר הטיעון, מכיוון שלא עלה בידיהם לאסוף את כמות הכסף הדרושה. במקרה של פינטו טענו הסנגורים כי יש לערוך תסקיר מבחן מחודש מאחר שהתסקיר שנעשה היפלה את הנאשם והאשים אותו בהריגה בעודו מואשם רק בהשתתפות בתגרה.

הרקע לקטטה היה סכסוך על ליבה של נערה איתה יצא הנאשם ניר סרור. הנערה ביקשה להיפרד מסרור ולצאת עם אחד מחבריו של בשה. בליל הרצח קבעו שתי החבורות להיפגש מתחת לבית של חברו של באשה בראשון לציון ולערוך ביניהם עימות.תורג'מן וסרור הצטיידו בסכינים טרם יציאתם מבאר יעקב לעבר ראשון לציון. כשהגיעו ליעדם, פרצה בין שתי החבורות קטטה במהלך נדקר למוות צחי בשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully