וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם לא מצליחים להשתלט על שפעת החזירים

עידן דורנר ונעמה טלמור

18.5.2009 / 10:24

יותר מ-100 תלמידים נדבקו בנגיף ביפן, למרות שלא עזבו את המדינה. בניו יורק נסגרו 11 בתי ספר לאחר שסגן מנהל בי"ס מת מהמחלה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יותר מ-100 בני אדם נדבקו בנגיף שפעת החזירים (H1N1) ביפן, כך דיווחו היום (שני) הרשויות במדינה, זמן קצר לאחר שנודע שלראשונה מת אדם מהמחלה בעיר ניו יורק, ולאחר שבצ'ילה דיווחו לראשונה על שני חולים במחלה.

משרד הבריאות היפני דיווח כי מרבית החולים החדשים ביפן הם תלמידי בית ספר תיכון באיזור היוגו ואוסקה שלא יצאו מתחומי המדינה. התקשורת במדינה מדווחת כי ילד בן חמש וגבר בשנות ה-60 לחייו נדבקו גם הם.

בישראל, לא ידוע על חולים בנגיף נכון להיום. החולים שאותרו לפני כחודש טופלו, החלימו ושוחררו לבתיהם. המקרה האחרון של חשד להידבקות במחלה היה לגבי פעוט בן שנה ו-3 חודשים, ששב עם הוריו מניו יורק והראה תסמינים של שפעת. הוא אושפז בביה"ח שניידר אך שוחרר לביתו לאחר שנמצא כי הוא אינו נושא את הנגיף. ממשרד הבריאות נמסר כי הם מזמינים כל אדם ששב מארה"ב, קנדה או מקסיקו ושאינו חש בטוב, לבוא ולהיבדק במרפאה שהוקמה בנתב"ג. אך נכון לעכשיו, אין כל חובה או הנחיה לבוא להיבדק אם חשים בטוב.

נכון לעכשיו, 39 מדינות כבר אישרו מקרים של שפעת החזירים בתחומן. מארגון הבריאות העולמי נמסר, כי מדובר בנגיף שהוא תערובת של שפעת חזירים, עופות ושפעת של בני אדם. התפשטות הנגיף הקטלני גרמה לארגון הבריאות העולמי להעלות את רמת הכוננות העולמית מפני מגיפה לרמה 5 מתוך 6. עד כה מרבית מקרי המוות מהמחלה היו במקסיקו, שם היא פרצה. לטענת הארגון, שמנהל מעקב בינלאומי אחר התפשטות המחלה, מספר החולים העולמי שנדבקו במחלה עומד על 8,480, ו-72 מקרי מוות.

ביפן סגרו הרשויות בתי ספר וגני ילדים בכל החלק המערבי. התלמידים התבקשו להישאר בבית, אך הממשל המליץ לעסקים לפעול כרגיל. האירועים הביאו לעליה חדה במניות של יצרנית התרופות צ'וגאי, מתוך צפיה לעליה במכירות התרופות נגד שפעת. גם מניות החברות המייצרות מסיכות רפואיות עלו, למרות ירידה ממוצעת של שלושה אחוזים בבורסה היפנית.

שפעת החזירים הגיעה גם לצ'ילה

ביום שבת נועשו בז'נבה צוותי משא ומתן רפואיים ממדינות עשירות ועניות, אך לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע להחלפת מידע לצורך פיתוח חיסון, אך אמרו כי הן קרובות לעסקה וכי נסגרו הפערים במחלוקות הפוליטיות.

כאמור, שפעת החזירים הגיעה גם לצ'ילה. שר הבריאות במדינה הודיע הלילה כי שתי נשים נדבקו בשפעת החזירים. הנשים חזרו מטיול ברפובליקה הדומיניקנית ביום שבת, אושפזו בבית החולים והן מקבלות טיפול רפואי. גורמים בממשלה נמצאים בקשר עם הנוסעים שהיו באותה טיסה על מנת לוודא שלא לקו במחלה.

בעקבות מותו של מיטשל וויינר, סגן מנהל בית הספר בניו יורק, נסגרו חמישה בתי ספר ברובע קווינס בעיר, הרובע בו שכן בית הספר בו עבד ווינר, וכן בית ספר אחד ברובע ברוקלין. בתי ספר אלה מצטרפים לחמישה שנסגרו בשבוע שעבר, כאשר אובחנו בעיר חמישה מקרים של שפעת החזירים, ביניהם מקרהו של וויינר. בכך מגיע לאחד עשר מספר בתי הספר שנסגרו בעיר ניו יורק בעקבות חשש להתפשטות. ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אמר כי מותו של ויינר, שהיה בן 55 ולימד במשך עשורים, הוא "אובדן לבתי הספר שלנו ולעיר כולה. כולם אהבו אותו והוא היה מחנך מסור".

מלבד ווינר, אף אחד בעיר לא חלה באופן קשה כתוצאה מהידבקות בנגיף. רשויות הבריאות בארה"ב דיווחו על חמישה מקרי מוות נוספים: שלושה בטקסס, אחד במדינת וושינגטון ואחד באריזונה. מרבית החולים התלוננו על תסמינים של שפעת רגילה, כמו חום, שיעול, גרון כואב, כאבים ועייפות.

סגירת בתי הספר החדשים תשפיע על 3,000 תלמידים. הם יזכו לקבל שיעורים על גבי האינטרנט וההורים יוכלו לאסוף חומר לימודי מבתי הספר ובמקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully