וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו 5 חשודים בחטיפת רב משיחי וסחיטתו

רמי שני

18.5.2009 / 10:28

המשטרה עצרה הבוקר חמישה תושבי תלמים, המושב בו הוקמה קהילתו של הרב בן ארצי, בחשד שהחזיקו אותו במשטר איומים במשך 3 שנים

המשטרה עצרה הבוקר (שני) חמישה תושבי מושב תלמים בחשד שביצעו עבירות של חטיפה, סחיטה, כליאת שווא והוצאת כספים במרמה במשך שלוש השנים האחרונות מהרב ניר בן ארצי. החשודים נעצרו בביתם ונלקחו לחקירה במשרדי יחידת ההונאה של מחוז הדרום. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

פרשת כליאתו וסחיטתו של הרב בן ארצי נחשפה לפני מספר חודשים כשהרב הגיש תלונה במשטרה על כך שקבוצת אנשים החברים בעמותה הפועלת ביישוב ושמטרתה לממן את הרב ואת חצרו, החזיקו אותו במשך שלוש שנים במשטר של איומים וסחיטות, כלאו אותו מדי פעם כדי לממש את איומיהם ואיפשרו לו אחר כך לחזור לביתו ולמשפחתו. ביישוב תלמים מתחוללת מזה זמן מה סערה סביב כספים עליהם חולשת העמותה. מהמשטרה נמסר כי במהלך היממה הקרובה יובאו החשודים להארכת מעצר והחקירה בפרשה נמשכת.

הרב בן ארצי נודע כבעל חסידים רבים, וקהילתו התפתחה במושב תלמים בשנים האחרונות. פעילות העמותה הביא לשגשוג המושב. הרב, בן 52, היה בעבר נהג טרקטור מנווה דקלים שבגוש קטיף. רבים מחברי המושב עולים עליו בבקיאותם בהלכות ובגמרא, והוא לא קיבל מעולם הסמכה לרבנות. חברי קהילתו טוענים כי כוחו טמון בתמימותו ובחוסר תחכומו. יחד עם זאת, כמעט כל מי שפגש בו, משתכנע שיש לו כוחות על-טבעיים. במשך השנים קיבלה ההערצה לרב סממנים פולחניים ומשיחיים. חברי הקהילה מאמינים כי המשיח כבר נמצא בישראל, וכמה מהם לא מוציאים מכלל אפשרות שבן ארצי הוא המשיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully