וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר לבן שניסה להמית את אמו החולה

קובי מנדל

18.5.2009 / 10:32

שלמה ראב ניסה לסיים את חיי אמו הקשישה לאחר שטיפל בה במסירות במשך שנים. השופטים: "הרצח בוצע גם מתוך רגשי חמלה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) שנת מאסר על שלמה ראב, תושב קריית מוצקין בן 59, שהורשע בהתאם להודאתו בניסיון לרצח אמו אדלה ראב בת 87, חולה סיעודית שנזקקה לטיפול והשגחה מלאים.

ראב התגורר עם אמו, טיפל בה וסעד אותה. לפני כשנה החליט להמיתה, נוכח מצבה הרפואי וקשייו בטיפול בה. לצורך כך, הצטייד ראב בקפסולות ריקות ופורר לתוכן סוגי תרופות שונים. ראב הגיש את הקפסולות לאמו במסווה של ויטמינים, במטרה לגרום למותה. למחרת הובהלה האם לבית החולים כשהיא בתרדמת, שם אושפזה וטופלה עד לחזרתה להכרה מלאה.

אב בית הדין השופט אילן שיף ציין בגזר הדין כי "בפנינו מקרה מזעזע שבו מנסה בן, יוצא חלציה של אמו, להרעילה במרמה. הדעת ממאנת להאמין, כיצד זה גמלה בנפשו של בן שפוי ומסור המטפל באימו שנים הרבה, ההחלטה לקטול את חייה של אמו הורתו". השופט הוסיף כי הופתע במיוחד כששמע את עדויות עדי ההגנה "שלאורך כל עדותם הזדקרה כחוט השני מסירותו יוצאת הדופן של הנאשם לאמו".

"במשך כעשר שנים טיפל בה במסירות אין קץ תוך ויתור על חייו הפרטיים. הוא נשא אותה, תרתי משמע, על כפיים ועשה לילות כימים כדי לספק את כל מחסורה". השופט הוסיף כי טיפולו של ראב באמו ומסכת הייסורים שעברו שניהם, גרמו לו נזקים נפשיים ופיזיים שהצריכו טיפול על ידי נוירולוג. "הוא טופל בתרופות, לרבות תרופות נוגדות דיכאון, ומצבו הנפשי בא לידי ביטוי בחוות דעת פסיכולוגית שצורפה לתיק בית המשפט ובמסגרתה התייחסות לטיפול שקיבל בעמותת "עמך" - קבוצה טיפולית של בני הדור השני לניצולי שואה.

לדברי השופט, כל הצדדים בבית המשפט יצאו מנקודת הנחה כי ניסיון הרצח בוצע גם מתוך רגשי חמלה של ראב כלפי אמו, אך גם בשל המצב הקשה שלו עצמו, כתוצאה מעיסוקו המפרך בטיפול. "אף שניתן להבין לעיתים (אך לא לקבל) לליבו של מי, שבנסיבות טרגיות ומאד מיוחדות, מחליט לשים קץ לחיי מי שאהבה נפשו, אין בית המשפט חופשי לנהות אחרי נטיות לב ולהתעלם מחומרת העבירה ומרצונו של המחוקק", אמרו השופטים. השופטת חני הורוביץ המליצה להטיל על הנאשם עונש של 18 חודשי מאסר והשופטת צילה קינן המליצה על חצי שנה לריצוי בעבודות שרות.

עורכת דינו של ראב תמי אולמן מסרה לוואלה! חדשות כי מדובר בעונש חמור ובכוונתה לערער עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • המתת חסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully