וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי מציע - לבטל את חוק יסוד: ירושלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.5.2009 / 9:42

לאחר שהודיע שיחרים את סיור הכנסת בעיר דוד, מציע ח"כ טיבי לתחום את גבולות ירושלים בקווי טרום 67'. "היא לא שוחררה כי אם נכבשה"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו :גדי וינסטוק)

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) יגיש היום (שני) הצעת חוק לביטול את חוק יסוד: ירושלים. לדברי טיבי, מטרת ההצעה היא לבטל את סיפוח ירושלים המזרחית ולתחום את גבולות העיר בקווי 1967. הצעת החוק תקבע עוד כי מערב ירושלים תהיה בירת ישראל וירושלים המזרחית בירת פלסטין.

חוק היסוד קובע כי ירושלים השלמה, בתחום שנקבע ב-28 ביוני 1967, היא בירת ישראל ומקום מושבם של הנשיא, הכנסת, הממשלה ובית המשפט העליון.

"ירושלים אינה מאוחדת", הסביר ח"כ טיבי את המניע מאחורי צעד זה, "ירושלים לא שוחררה כי אם נכבשה. לא יהיה הסכם שלום מבלי חלוקה מדינית לשתי בירות והשבת המקומות הקדושים לריבונות ערבית במסגרת מדינה פלסטינית".

ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר באירוע לרגל יום ירושלים "לצערי אין פתרון של חלוקה פיזית בירושלים, אלא של שיתוף ושיוויון בין יהודים וערבים. כל ניסיון של חיתוך ופיצול הבירה ייכשל ולא יביא לשום מקום, אלא להמשך ניצולה הציני של העיר. המעורבות של ערביי מזרח ירושלים בטרור נמוכה בחמש השנים האחרונות באופן ניכר ביחס לאזרחי ישראל הערבים".


אתמול הודיע טיבי כי יחרים סיור שיתקיים ביום שלישי נשיאות הכנסת בעיר דוד בירושלים לציון יום ירושלים. "סילוואן היא שטח כבוש וירושלים מעולם לא היתה מאוחדת. זה ביקור שבא לתת גושפנקא לנישול פלסטינים מבתיהם ורכושם", אמר.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר אתמול בתגובה: "אני חש שמינויו של טיבי לסגן יו"ר הכנסת הוא שגוי. טיבי, יועצו של ערפאת, הוא סוס טרויאני והוא צריך להיות בכלא ולא בכנסת". דני דנון (ליכוד) קרא להתפטרותו של טיבי: "אם טיבי לא מסוגל להתנהג בצורה ממלכתית כסגן יו"ר הכנסת עליו להתפטר מתפקידו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully