וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור הימין בחברון: מדוע זיגזג ברק?

יהושע בריינר

17.5.2009 / 23:10

בלשכת שר הביטחון אישרו לחברי האיחוד הלאומי לבקר בעיר, אך שינו את עמדתם מאוחר יותר וביטלו את הביקור בהודעה מיוחדת

שר הביטחון אהוד ברק הוציא הערב (ראשון) הודעה מיוחדת לפיה לא יורשו חברי הכנסת של האיחוד הלאומי לקיים מחר סיור בשטח הפלסטיני של חברון, אולם מבדיקה של וואלה! חדשות עולה כי בתחילה אכן אישר ברק את הביקור, הן בשטח היהודי של חברון והן בשטחה הפלסטיני. מהבדיקה עולה כי רק הערב הוציא ברק הודעת הבהרה המחדדת את האישור המקורי.

מתוכן ההתכתבות עולה כי ביום חמישי האחרון שלח נציג האיחוד הלאומי בקשה לברק ובו נכתב כי בכוונתם לקיים סיור בחברון מחר. במכתב מודגשת כוונת חברי הכנסת לבקר גם במרכז העיר הנמצא, כך מודגש במכתב, בשטח H1 הנמצא בשליטה פלסטינית מלאה .

שלוש שעות אחר כך החזירה עוזרת השר רות בר תגובה ובה נכתב כי "הבקשה מאושרת, הנחיה בנושא הועברה לצה"ל". אלא שרק הערב, הבהירו בלשכת שר הביטחון כי האישור המדובר נמסר רק לעצם הביקור בחברון, ולא לסיור בשטח הפלסטיני. מתוכן ההתכתבות ניתן להבין באופן ברור כי האישור היה לקיום סיור בשני שטחי העיר.

"שוב הוכח ששר הביטחון חזק רק נגד יהודים", אומר בתגובה ח"כ מיכאל בן ארי, "המדיניות הגזענית של ברק שנותן חופש תנועה לערבים אך שולל זאת מיהודים לא תעבור. למרות הודעתו נגיע לחברון".

גורמי ביטחון אומרים בהתייחסם להחלטה כי "מדובר באיזון הנכון בין הצורך לאפשר הבעת דעה חופשית ואפשרות לנבחרי ציבור לסייר באזורים שונים לבין הצורך לשמור על הסדר הציבורי ולהימנע מעימותים מיותרים, המסכנים את שלום הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully