וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך פעלה רשת הריגול הישראלית בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.5.2009 / 22:14

לאחר הדיווח על מעצרו של חשוד נוסף אתמול, חיזבאללה חושף פרטים חדשים על הפרשות, ככל הנראה כדי לחזק את כוחו לקראת הבחירות

לאחר שאתמול דווח על מעצרו של חשוד נוסף בריגול לטובת ישראל, הלבנוני זיאד חומסי, היום התפרסמו (ראשון) פרטים חדשים בנוגע לפרשה. מקורות ביטחוניים מסרו לאתר "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה כי חומסי, המשמש כחבר במפלגתו של סעד חרירי, נהג לפגוש את מפעיליו הישראליים בתאילנד, שם קיבל מהם ציוד טכנולוגי. המקורות ציינו עוד כי ייתכן ולחומסי היו שותפים.

המקורות התייחסו גם למעצר של חשוד נוסף מכפר רנדורייה, נאסר נאדר, וחשפו כי רעייתו השנייה סייעה לו ואף נעצרה בחשד זה. לדבריהם, נאדר הודה בריגול לטובת המוסד ואף ביקר בישראל מספר פעמים ונפגש עם בכירים במודיעין הישראלי. המקורות הוסיפו כי נאדר עבר בישראל הכשרות כיצד להפעיל את מכשירי הקשר, את הציוד הטכנולוגי שהיה ברשותו ואת ציוד הצילום החדיש שקיבל.

לפי הדיווח, משימתו של נאדר הייתה לעקוב אחר בכירים בחיזבאללה ולהעביר מידע על תנועותיהם, בעיקר בדרום לבנון. בנוסף עקב אחר יעדים של חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות, כגון בתים ומפקדות, והעביר פרטים עליהם לישראל. באחרונה נעצרו בלבנון יותר מעשרים בני אדם בחשד שריגלו לטובת ישראל.

ניתן להעריך כי חיזבאללה החליט לחשוף פרשות אלו לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני שייערכו בחודש הבא על מנת לחזק את כוחו של הארגון שחרט על דגלו את המאבק בישראל ובמרגלים שפועלים לטובתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully