וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: "שלום כלכלי - לצד שלום פוליטי"

נעמה טלמור

17.5.2009 / 19:54

שליח הרביעייה למזה"ת קיבל היום באוניברסיטת ת"א את פרס דן דוד על תרומתו בתחום המנהיגות. "כולנו פועלים למען ישראל בטוחה לצד מדינה פלסטינית"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שליח הרביעייה למזרח התיכון וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, קיבל היום (ראשון) את פרס דן דוד על תרומה בתחום המנהיגות לשנת 2009, באוניברסיטת תל אביב. בדברים שהשא לפני הטקס התייחס בלייר לסוגיה הפלסטינית ואמר: "מה שאנו צריכים למצוא הן דרכים לבנות מדינה פלסטינית יציבה ובטוחה. הרצון קיים, צריך להוסיף לו את הדרך. אני תומך ברעיון של שלום כלכלי אך לצידו צריך להיות שלום פוליטי. לא נוכל לפתח את הכלכלה הפוליטית באזור בלי לבנות כלכלה פלסטינית יציבה".

בלייר התייחס גם למשבר הכלכלי העולמי ואמר כי "אחד הצעדים הנחוצים הוא לשמור על הסקטור הפיננסי. התערבות ממשלה דרושה כדי לייצר את השוק החופשי אבל אסור לה להחליש אותו".

בנוגע לשלטון חמאס ברצועת עזה אמר בלייר כי "לא יהיה פיתרון אם לא תהיה הסכמה על שלום ואי-אלימות בין ישראל לבין הפלסטינים. למרות שלחמאס יש אחיזה חזקה בעזה ברור שהפלסטינים מבינים שאם הם רוצים דרך המשך, עליהם להיות חלק מזה". בלייר עסק בפגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ברק אובמה בוושינגטון ואמר: "אני לא יכול לעשות ספקולציות על תוכן הפגישה אבל כולנו פועלים לאותה מטרה - ישראל בטוחה ולצידה מדינה פלסטינית".

בלייר דיבר גם על נושא החינוך. לדבריו, "אם אנשים הם בעלי השכלה, הם פתוחים יותר לאחרים, לחיות עימם בשלום. חינוך הוא דבר חשוב מאוד לשלום ולביטחון. ככל שנותנים לילדים לרכוש יותר ידע, כך ההזדמנויות לשלום גדלות. זה חשוב בפני עצמו וזה חשוב גם לשלום".

בלייר קיבל בטקס את פרס דן דוד לשנת 2009 במעמד נשיא המדינה שמעון פרס ושר החינוך גדעון סער. מקבלי הפרס הנוספים הם הפרופסורים פאולו ברנרדיסק, אנדרו לאנג ופול ריצ'רד על תרומתם בתחום האסטרופיזיקה, טוני בלייר על תרומתו בתחום המנהיגות ורוברט גאלו על תרומו בתחום בריאות הציבור העולמית והישגיו בחקר נגיף ה-HIV וכן בחקר לוקמיה ועבור תפקידו בפיתוח בדיקת דם פשוטה לגילוי נגיף האיידס. שווי הפרסים - שלושה מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully