וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח טען לאי-שפיות, המשפט הופסק

עדי שמחוביץ

17.5.2009 / 18:26

ההליכים המשפטיים נגד גיל מעברי המואשם ברצח שכנתו הופסקו בעקבות חוות דעת כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. יחודשו במידה ויבריא

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (ראשון) על הפסקת ההליכים המשפטיים נגד גיל מעברי, בן 32, המואשם ברצח שכנתו אסתר לוין לפני כשנתיים ברמת גן. משמעות ההחלטה היא כי ניתן יהיה בהמשך לחדש את המשפט אם וכאשר מעברי, הטוען לאי שפיות, יבריא ויהיה כשיר לעמוד לדין.

החלטת השופטים נתקבלה בעקבות חוות דעת של המרכז לבריאות הנפש (המב"ן) הקובעת כי מעברי אינו כשיר לעמוד לדין. עקב חוות הדעת, הפרקליטות ביקשה לפני כחודש מבית המשפט להורות על הפסקת ההליכים המשפטיים נגדו. סנגורו של מעברי, עו"ד רן אלון, ביקש כי לפני קבלת החלטה בעניין יורה בית המשפט לשלוח את מעברי לבדיקה פסיכיאטרית משלימה שתקבע את מצבו הנפשי וכשירותו בזמן ביצוע הרצח.

הרכב השופטים, בראשות השופטת שרה דותן, דחה את בקשתו של הסנגור והורה היום על הפסקת ההליכים נגד מעברי. השופטים הסבירו בהחלטתם כי במצב היום, בו הנאשם אינו כשיר לעמוד לדין, אין הסנגור יכול להחליט דבר בשם מרשו על המשך ההליכים: "הזכות להודות בשם מרשו בביצוע המעשים המיוחסים לו ולבקש מבית המשפט כי יקנה לו הגנה מכוח סייג אי השפיות – יש בה כד להדביק כתם מוסרי על נאשם, שאינו יכול לתרום להגנתו וייתכן שכלל לא ביצע את המעשים המיוחסים לו", נכתב בהחלטה.

מעברי נאשם שרצח את שכנתו, בשנות ה-50 לחייה, בדקירות סכין, לאחר שארב לה בחדר המדרגות בבניין מגוריהם ברמת גן בשעה שיצאה לעבודתה כקלדנית בית המשפט בתל אביב. הרקע לרצח הוא ככל הנראה סכסוך שכנים שבעקבותיו אף הוגשו מספר פעמים תלונות למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully