וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית ב-260 מיליון שקל נגד אי. די.בי

הילה רז

17.5.2009 / 16:17

הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית של 260 מיליון ש"ח נגד אי. די.בי בטענה כי כפתה את מחיקת החברה מהמסחר במחיר נמוך מהריאלי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 260 מיליון שקל נגד חברת אי.די.בי פיתוח הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת התובעות הייצוגיות, יעל וזמירה שמיע, בינואר השנה פירסמה אי.די.בי פיתוח הצעת רכש מלאה לכל בעלי המניות של החברה, לרכישת כל מניות החברה במחיר של 36 שקל למניה. מדובר ב- 6,860,823 מניות, המהוות כ-12.88% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, שהוחזקו על ידי הציבור.

לטענת התובעות הייצוגיות, המיוצגות על ידי עו"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, החברה הודיעה לבעלי המניות שאם לא ייענו להצעת הרכש, תתבצע מכירה כפויה בהתאם להוראות חוק החברות גם מאלו שלא ייענו להצעה. זאת, בכדי שאי.די.בי פיתוח תהפוך לחברה פרטית ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה.

התובעות מציינות כי מאוחר יותר תוקנה הצעת הרכש והועמדה על 41 שקל למניה, ובמפרט צוין כי מחיר הצעת הרכש גבוה בכ-33% משער הנעילה של מניית החברה בבורסה ביום הסמוך לפני תאריך המפרט, ונמוך בכ-20% משער המניה הממוצע בבורסה בששת החודשים שקדמו לתאריך המפרט.

התובעות טוענות כי בחינה מדויקת יותר של ממוצע השערים בשנה האחרונה מביאה לתוצאה קשה לבעלי המניות, שכן שער המניה הממוצע בשנה האחרונה היה 69 שקל.

לפני כחודשיים וחצי פרסמה החברה הודעה לפיה התקבלה הצעת הרכש, ובתחילת מארס השנה נמחקה המניה מהמסחר בבורסה.

"המניות נרכשו בכפיה"

התובעות הייצוגיות קובלות כי סירבו להצעת הרכש, אך מניותיהן נרכשו מהן בכפיה. בהתאם לחוק החברות בית משפט רשאי, לבקשתו של כל מי שהיה בעל מניות במסגרת בהצעת רכש מלאה שהתקבלה, לקבוע כי התמורה עבור המניות היתה פחות משווייה ההוגן, וכי יש לשלם את השווי ההוגן כפי שיקבע בית המשפט. בתביעה נטען כי השווי ההוגן של החברה גבוה במיוחד למחיר שהוצע והוא צריך להיות 79 ש"ח למניה.

עוד נטען כי לאחר מחיקת מניית אי.די.בי פיתוח מהמסחר בבורסה, נודע כי לחברה נזקפו רווחים בסך 1.2 מיליארד שקל בשל השקעות של חברת כור בבנק קרדיט סוויס - רווח של 23 שקל לכל מניה. התובעות טוענות כי בהתאם לעליית ערך המניה של אי.די.בי, ניתן להעריך כי גם שער המניה של החברה היה עולה בעשרות אחוזים לולא היו נמחקות המניות מהמסחר.

התובעות טוענות כי מחיר המניה אינו יכול לשקף את השווי ההוגן לאור הנסיבות המיוחדות של הצעת הרכש, מועד ההצעה והעובדה כי מעט לאחר מכן נצברו רווחי העתק מההשקעה בקרדיט סוויס; וכן נפתרה בעיה קשה שהעיבה על החברה בעניין פרעון ההלוואות בגין פרוייקט הפלאזה בלאס וגאס.

התובעות מבקשות לחייב את החברה למסור להן נתונים כדי שניתן יהיה לבצע הערכת שווי אמיתית ונכונה לחברה, וכי לפיה יש להורות על תשלום השווי ההגון לכל בעלי המניות בגין המניות שנרכשו מהם במסגרת הצעת הרכש.

באי.די.בי סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully