וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום עם 57 מדינות? זה רעיון גדול"

17.5.2009 / 14:11

נשיא המדינה פרס המבקר בירדן בירך על יוזמת השלום שהציע המלך עבדאללה והצהיר: "ישראל מוכנה להמשיך במו"מ עם הפלסטינים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב היום (ראשון) בחיוב על יוזמת השלום של מלך ירדן עבדאללה, לפיה 57 מדינות יכוננו שלום עם ישראל. לפני פגישתו עם המלך ברבת עמון, אמר פרס: "אני אומר למלך שאנחנו מוכנים להמשיך מיד במסלול הפלסטיני. שנית, מה שהוא מדבר על התוכנית של 57 מדינות שיעשו שלום עם מדינת ישראל, זה רעיון גדול. צריך לקחת את הפרטים ולבדוק אותם".

לגבי פגישת נתניהו עם הנשיא האמריקאי אובמה ציין פרס, כי "ראש הממשלה אמר שהוא יקיים את כל ההתחייבויות הקודמות של הממשלות הקודמות, זה כולל את מפת הדרכים, יש שם התייחסות לשתי מדינות".

בתוך כך, משתתפים בפורום הכלכלי העולמי הנערך בירדן, לחופי ים המלח, קראו היום לנשיא ארה"ב ברק אובמה לפתוח בדיאלוג עם אירן על תוכניתה הגרעינית וללחוץ על ישראל בנושא תהליך השלום. דיפלומטים ערבים שנשאלו מה ייעצו לאובמה אם ייפגשו איתו, אמרו כי הבעיה המרכזית של המזרח התיכון היא חוסר ההתקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בכנס משתתפים מאות בכירי ממשל, אנשי עסקים ומדענים ב-85 מדינות. את ישראל מייצג נשיא המדינה שמעון פרס.

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא אמר, כי "הייתי קורא לאובמה להתחיל מייד בדיאלוג עם טהרן. לא שאני מאשים אותה בתוכנית גרעינית צבאית, משום שהדיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סותרים זאת. אנחנו זקוקים למזרח תיכון נקי מנשק גרעיני. אך יש בעיות אחרות. יש את המימד הישראלי. בבקשה אדוני הנשיא, אנחנו צריכים התערבות הוגנת וחיובית בנושא. אל תדבר על אירן ותזנח את ישראל".

סגן נשיא עירק עבל עבדול מהדי אמר, כי היה מעוניין שהממשל האמריקאי יעמוד בהתחייבות לנסיגה מעירק, ילחץ על ישראל לקבל את יוזמת השלום הערבית ויפתח בדיאלוג עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully